Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

legge til rfxtrx433


Mr_T

Anbefalte innlegg

Med fare for å virke som en dust en gang til.

Men har selvtillit til å tåle det.

 

Jeg har nå kommet til RFXtrx433...

Der lignet ikke det helt som beskrevet i guiden, men kunne egnetlig ikke misforstås...

Men jeg får ikke til å velge com5, som i "enhetsbehandling" beskriver. kun com 3 som kommer opp....

hjeeelp

rfxcom.png

rfxcom01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

com5 forsvinner når jeg tar ut usb`en ja.

Jeg har en com3, som jeg ikke vet hva er. når jeg deaktiverer den, så får jeg ingen valg på rfx`en.

Har ingen ukjente com`er...

rfxcom02.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mistenker jeg at aktuelle COM-port er i bruk av noe annet.
Kan det tenkes at du har lagt til en ekstra Z-wave-controller og valgt denne COM-porten her, slik at HS3 har lagt beslag på den?
Eller at du på annet vis har lagt til COM-porten et sted slik at den er åpnet/i bruk?
Du kan forsøke å skru av Z-wave-plugin og evt andre etter eliminasjonsmetoden :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe betydning at den uzb er merket som "seriell usb-enhet" og rxx er merket som "usb Serial port".

Jeg har en "tom" pc hvor jeg kjøpte en win10 utgave og la inn det for å bruke denne laptopen som hs3 maskin. Så har ikke installert noe annen maskinvare eller lignende før nå. Den er helt clean.

rfxcom03.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skulle ikke ha noe å si. Det er bare hva driveren presenterer seg som.

Bruk fremgangsmåten i denne artikkelen, og se om noe har lagt beslag på porten:

https://knowledge.ni.com/KnowledgeArticleDetails?id=kA00Z000000P8CLSA0

 

Edit: Det er mulig at «Service»-feltet det henvises til ikke vises på alle drivere, men verd å teste :)

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.