Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

The Z-Wave interface powerlevel not normal ??


TomB

Anbefalte innlegg

EDIT: Løst, defekt USB port i HS3 PC.

 

Heisann!

 

Jeg kom hjem i dag etter at det hadde vært strømbrudd, og fant ut at Z-wave enhetene fungerer ikke i det hele tatt.

 

Når jeg har restartet HS3, rullet tilbake 2 dager gammel backup osv, så får jeg opp følgende melding i loggen når jeg starter Z-wave (UZB1) enheten;

 

Quote

The Z-Wave interface powerlevel was found to not be at Normal Power or did not respond, and the command to set it to Normal Power did not succeed.

 

Det er ikke noen andre meldinger enn denne som er en Z-wave warning, men det jeg ser er at jeg får opp spam fra noen veldig få enheter, slik som her;


 

Quote

 

mai-29 20:26:31         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:30         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:30         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:30         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:30         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:29         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:29         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:29         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:29         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:29         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:28         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:28         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:28         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)
mai-29 20:26:28         Z-Wave    Device: 2_Etasje Eirik Eirik Kontakt LED Vegg Samlet Forbruk Set to 5,92 (5,92 kW Hours)

 

 

 

 

Når jeg prøver å sende en Z-wave kommando som å skru av/på lys osv, så bare skjer det ingenting med den enheten, noen ganger går den i Unknown state, andre ganger står den bare i den statusen den sto når dette skjedde.

 

Er det noen som har noen gode ideer om hvordan jeg kan fikse det? Har nå oppdatert Z-wave plugin til 3.0.1.190 for å teste, det hjalp ingenting. Har selvfølgelig rebootet server, og jeg har også stoppet og startet Z-wave interface flere ganger.

 

Nå fikk jeg også opp denne meldingen, som jeg ser mange sliter med i versjon .435;

 

Quote

Dropping event callbacks due to full queue (Type: 2048) (500 entries), system may be too busy, plugins and HSTouch may not receive all device updates

 

Kan det være relatert til samme ting?

 

En oppdatering til;

Quote

 

mai-29 20:53:41         TTS    Speak ():Welcome to Home-Seer
mai-29 20:53:40         Z-Wave    Starting Z-Wave Polling for Network C227F69B...
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB: ......................................................................
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB: .............................. FINISHED ..............................
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB: ......................................................................
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB is the SIS for the network.
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB There is a SUC/SIS in the network.
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB Controller is static lib.
mai-29 20:53:20         Z-Wave    Z-Wave UZB Controller chip type is ZW050x.
mai-29 20:53:20         Z-Wave    The interface's security support has been set.
mai-29 20:53:19         Z-Wave    Z-Wave UZB: Found 37 Z-Wave nodes in interface node ID 1 (Z-Wave UZB)
mai-29 20:53:19         Z-Wave    Z-Wave UZB: Z-Wave interface node ID: 1, Home ID: C227F69B
mai-29 20:53:19         Z-Wave    Z-Wave UZB: Z-Wave Serial API version: 5
mai-29 20:53:19         Z-Wave    Z-Wave UZB: Z-Wave services for the SECURITY COMMAND CLASS were successfully started.
mai-29 20:53:17         Z-Wave    Z-Wave UZB: Controller firmware version: 5.6
mai-29 20:53:17         Z-Wave    Z-Wave UZB: Controller Manufacturer: PowerLynx, ID=0x1, Type=0x4
mai-29 20:53:16         Z-Wave    *******************************************************************************
mai-29 20:53:16         Z-Wave    STARTUP COMPLETE: All configured interfaces were successfully initialized.
mai-29 20:53:16         Z-Wave    *******************************************************************************
mai-29 20:53:15         Z-Wave    Z-Wave UZB: Getting node information from controller...

 

mai-29 20:53:15         Z-Wave Error    Z-Wave UZB: The Z-Wave UZB interface did not respond to the request for the controller capabilities - it may be disconnected or malfunctioning (3).

 

 

Interfacet er absolutt ikke disconnected, og fra meldingene som kommer senere i loggen (nyest øverst) ser det jo ut til at den henter inn all info fra UZB.1 enheten, og den initialiserer riktig.

 

Jeg driver også å får disse innimellom på Fibaro motion sensors (batteri-drevne), det er vel heller ikke helt OK?

 

Quote

Not all queued commands could be sent to 2_Etasje Loftstue Loftstue Motion Sensor and there are already 6 commands in the queue. Failed commands will NOT be re-queued for processing later.

 

 

 

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Moskus said:

"Have you tried turning it off and on again?"

 

Altså trekk ut UZB1 og sett den i?

 

Hehe ja, jeg hadde tatt den ut og inn, og jeg hadde skrudd maskinen helt av og på igjen 2 ganger, ingenting hjalp.

 

MEN, når jeg flyttet den til en annen USB-port så fungerer den plutselig, det tyder på at selve porten har blitt skadet under strømbrudd.

 

Jeg tenkte å fikse meg en ekstern USB-hub som jeg kan putte de i, jeg skal inn med en ConBee for å teste Trådfri også, så det kan være greit å ha en HUB å putte alle i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.