Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Hvordan slette node i HS3


JohnMartin

Spørsmål

Var litt i overkant ivrig når jeg fyrte opp server igår.


Inkluderte litt for mange Fibaro dimmer 2 uten å organisere, så nå har jeg 1 stk Device jeg ikke har peiling på hvor hører hjemme.

 

Det er ikke alle takpunkt vi har fått montert lys enda, og når jeg prøver å styre den via HS3, så skjer det ingenting på de få lampene som er montert! ?

 

Er det ikke noe mulighet å fjerne en node uten å måtte fysisk trykke på pillen?

Alt jeg har funnet online, så beskrives bare exclude Node via z-wave plugin og fysisk aktivering på enheten.

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 hour ago, Moskus said:

Z-wave-nettverket ditt har det strengt tatt bedre av at den er der enn at du fjerner den, hvis du behøver et godt argument for å overbevise OCDen din. ;) 

 

Klarte ikke å la den være, så jeg gikk rundt i alle rom med en lampe med DCL kontakt og prøvde meg frem. Jeg fant den! :D

Men utrolig mange device til en bryter som ikke kan dimme en gang ?

image.thumb.png.4c63e3555a3854d25295e27afb4744d3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 hours ago, Moskus said:

Det er noe rart med denne. Både "Switch Multilevel 1" og "2" burde ha On/Off/Dim/LastLevel knapper på seg.

 

For det ER en Dimmer?

 

Nei, det er ikke en dimmer.

Kun av/på. Ukjent hvilken modell.

Elektriker manglet en dimmer 2, så da kom vi frem til at vi ikke trengte dimming på teknisk rom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
16 timer siden, JohnMartin skrev:

Elektriker manglet en dimmer 2, så da kom vi frem til at vi ikke trengte dimming på teknisk rom =)

Oh, da så. Mulig du da burde kjøre en beta-versjon av Z-wave plugin'en. Den støtter visstnok av/på-moduler bedre.

 

.... men du trenger dimming på teknisk rom. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
56 minutes ago, Moskus said:

Oh, da så. Mulig du da burde kjøre en beta-versjon av Z-wave plugin'en. Den støtter visstnok av/på-moduler bedre.

 

.... men du trenger dimming på teknisk rom. :P 

 

Kjører allerede siste Beta-versjon av plugin, så vidt jeg vet, 3.0.1.237

 

Får revurdere dimmer etter at vi har bodd inn huset.. Samtlige av alle andre rom har jo dimmer, så kan vel ikke forskjellsbehandle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.