Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

problemer med Fibaro multisensor FGMS-001 ZW5 v3.2 og temperatursensor


toonwolf

Anbefalte innlegg

Nå har jeg plassert Z-Wave kontrolleren bare 2 meter unna Fibaro Motion sensoren og kjørt en ny non-secure include. Den rapporterer nå jevnlig "Luminance" på dagtid, så dette lover bra. Om den rapporterer temperatur også så er alt i boks. Det bør den gjøre når det blir kveld/natt da dette er i et rom som ikke er isolert eller med varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 22.40, Moskus skrev:

Innendørs rekkevidde på 10 eller 30 meter er veldig teoretisk

Hva med 2 meter? Det funket ikke. Nå har jeg flyttet den 20 cm unna og fjernet og lagt den til med non-secure valget. Den rapporterte batteri, motion, og temperatur med en gang etter at den var inkludert. Luminance har ikke blitt rapportert ennå, men den pleier å komme etterhvert. Har lagt inn en event som varsler meg om noden rapporterer endring på temp og lux så får vi se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 8 timer sluttet jeg å motta oppdatering fra både Luminance og Temp. I perioden etter at jeg la den til og frem til den sluttet å virke fikk jeg hyppige oppdateringer. Det så veldig lovende ut, men her må det være noe annet som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Moskus skrev:

Fremdeles 20 cm fra? Er lys og temperatur i mellomtiden blitt stabilt?

Fibaro Motion Detector er nå plassert 20 cm fra UZB1/Z-Net kontrolleren. Dette er en orginal Z-Net kontroller som ble kjøpt inn via Intin for 6 måneder siden og har fungert uten problemer med andre noder. Det er kun "Sensor Binary" som rapporterer. De andre har sluttet å rapportere sist fredag ettermiddag/kveld. Altså ca 8-12 timer etter at den ble inkludert via non-secure. Se vedlagt skjermbilde som viser dette. Battery, Luminance, temperature, general purpose alarm og Home Security ble sist oppdatert 26.10, mens Sensor Binary ble oppdatert i dag tidlig.

2018-10-29 12_00_26-HomeSeer Web Control.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gitt opp Fibaro Motion sensoren. Gått til innkjøp av Devolo Home Control Motion Sensor som er på kampanje hos Dustin.no (50% avslag) for å se om den fungerer bedre. Noen som har erfaring med denne og da i HomeSeer? Har temp og lux også.

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.