Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Z-Therm 2


presta

Spørsmål

Hei!

Jeg har fått installert en Z-therm 2 og sliter litt i Homeseer med å få den riktig. Jeg er en relativt fersk bruker av Z-wave.

Når jeg måler med IR termometer i gulvet så måler jeg opp til 27 grader. Så max temp er OK.

I rommet så er det i overkant av 20 grader, men temperaturen i lista nr 3 fra bunnen viser 25 grader. 

På displayet så står det 16.5 grader og gulvet varmer.

 

Så jeg forstår ikke helt hva som ikke fungerer. Er det noen som har denne termostaten?

1768553947_Skjermbilde2018-10-27kl_08_55_22.thumb.png.fd9a21f6510b2e5f9c313382813bae75.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

På termostaten, har du valg A (airtemp) F (Floor temp) eller AF (kombinasjon av Air/Floor)?  

Har du gulvføler tilkoblet?

 

Det som vises i display er gjennomsnitt av føler målingene. Så mulig du har valgt feil der?

 

Hold inne confirm i 10 sek, velg Sen, og A,F eller AF alt ettersom hva du har koblet til av sensor.

 

Ch 2,3 og 4 rapporterer temperatur. 

Ch 2 Romføler

Ch 3 Ekstern føler

Ch 4 Gulvføler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.