Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave " ekstern dimmebryter"


Marc

Anbefalte innlegg

Til vanlige lyskilder så er det jo opplagt og bruke feks Fibaro 2 bak vippebryteren eller i takboksen, men jeg har ett par steder hvor taklampene ikke har "fast montert stikk / kabel".

Altså det går en vanlig lampeledning fra stikket og til taklampen, og hvor jeg nå somregel har satt inn en bryter med dimmer, eller så har jeg brukt en enkel nexa plugg med dimming i veggstikket.

Så det jeg tenkte på er om det finnes en plugin med dimmer med z-wave? eller finnes det "lampeledning brytere" med den teknologien?

Eller det det likegreit og bruke en enkel nexa 433 MHz plug med dimmer som jeg bruker i dag til de lysene som er koblet til vanlig gulvstikk?

Jeg til opplysning tenkt å kjøre både 433 med en RFXtrx433XL  kontroller ved siden av Z-wave..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Marc skrev:

Så det jeg tenkte på er om det finnes en plugin med dimmer med z-wave? 

 

https://www.dustinhome.no/product/5011024214/plugin-dimmer

 

https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/el-installasjon/plug-in-produkter/fjernstrombrytere/fjernstrombryter-dimmer-001550/

 

Ellers er det vel ikke så stort utvalg på sånt... 

 

51 minutter siden, Marc skrev:

eller finnes det "lampeledning brytere" med den teknologien?

 

Vet ikke om noen dimmer, bare on/off. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.