Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Event har stoppet å virke - tips?


mosfet

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bruker RFXcom termostaten til å styre wall plugs på varmeovnene mine. Fra en tråd her inne fant jeg måten å skrive verdien fra en temp-sensor til den virtuelle rfxcom-temperaturen. Dette virket fint i et halvår eller noe slikt, men så har det bare sluttet å virke. Her er scriptet som kjøres når temp-sensoren har "en value that just changed":

 

Execute the command:  &hs.setDeviceValueByRef(245,hs.DeviceValueEx(224),True)

 

Som sagt, har dette fungert helt fint før, og referanseverdiene er trippelsjekket (245 og 224). Hjelper ikke å kjøre kommandoen direkte i HS heller. Ingen feilmeldinger i loggen, men verdien oppdaterer seg ikke. Noen tips? Er det noen bedre løsninger på termostat-styring i HS, eller er det fremdeles RFXcom som gjelder (på linux)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Norseman said:

 SDJ-VStat kan være et alternativ? Har ikke testet den selv, men det er noe om den her på forumet.

 

Oi, den var bra! Gratis også. Da ble RFXcom-plug-in deaktivert. Får teste SDJ-VStat isteden. Takk!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Moskus said:

Restart? Det er jo ingen grunn til at det scriptet skal slutte å fungere.

Nei, det er veldig rart. Har restartet både HS og VMet flere ganger uten noen forskjell. Det er faktisk to eventer (som styrer to forskjellige varmeovner). Ingen av de fungerer lenger.

 

Men det gjør ikke så mye, for SDJ-Vstat er genialt. Jeg synes RFXCom-løsningen har vært en "hack" for å få til noe så enkelt som en termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.