Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro bevegelsesdetektorer


Hjela

Spørsmål

Hei. Er rykende fersk i hjemmeautomasjon og derfor må jeg bare spørre litt om hvordan folk bruker sine produkter.

Selv har jeg en Animus Heart med Hue bridge koblet til. Mesteparten av pærer er Ikea Trådfri og så er det litt nexa Z-wave/433.

Men det var fibaro som var tema nå. Bruker de til å registrere bevegelse for å øke lysstyrke, samt lese lux for å slå av og på lys. Men hvordan setter dere opp fibaro her. Brukes on/off funksjon i detektor eller kun on og så sette av delay i kontrolleren. Hva er «smartest» å gjøre? Er litt mere jobb å forandre alam cancellation delay på selve detektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Jeg håndterer alle sensorer i sentralen. Det gir mulighet for å ha alternative scenario på f.eks forskjellige tider på døgnet. Så ingen direkte assosiasjoner mellom sensorer og lys her. :) 

 

EDIT:

Jeg og @Moskus er visst ganske så enige, ser det ut til. ? 

Endret av ZoRaC
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.