Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Hjelp til smarte løsninger


dgrin

Spørsmål

Hei,

Vi skal flytte inn i et nytt hus i løpet av 2019, og jeg ønsker å få inn en del smarte løsninger.

Dette kan jeg ikke mye om, men forsøker å lese meg litt opp.
Noen ting jeg foreløpig har sett for meg er; Arlo ultra, Ring doorbell, Nest protect, Yale doorman med hub for å låse opp via app, Philips hue. 

Jeg ser at dette blir mange forskjellige produkter, huber og apper.

Finnes det noen måte å få alt til å snakke sammen?

Er det noen som har erfaring med disse produktene eller anbefaler andre produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Du har (foreløpig) valgt produkter som ikke er direkte kompatible med hverandre. Jeg hadde nok selv begynt i andre enden: Finne et smarthussystem som passer deg (de krever forskjellig mtp pris og egeninnsats), og så satset på produkter som snakker med dette systemet.

 

Homey eller SmartThings kan være aktuelle, HomeSeer, Home Assistant og OpenHAB også.

 

Hvilken retning har du tenkt å ta? Skal du smartifisere huset ditt eller skal du bare ha et knippe litt smartere produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.