Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Switch/relé til utelys


Andreaz

Anbefalte innlegg

Hei,
Skal få installert Z-wave brytere på utelys og lys i garasjen.
Utelys er sparepærer og LED E27 pærer etter hvert som sparepærene slukker :)
Taklys garasje er LED rør fra Biltema.
 
Hvilken switch/relé anbefales det å velge?
Leser om noen som brennes/låses fast pga LED lys?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Andreaz skrev:

Leser om noen som brennes/låses fast pga LED lys?

Iallfall med lysstoffrør skjer dette. LED burde være OK, men kanskje LED-rør også har høy startspenning?

 

Hvis det er lyspærer du har, så kan disse brukes. Du  altså ha to-polt brudd et sted. Dette får du i Z-wave format: https://www.tronika.no/en/zwave-appliance-control/71-switch-2-pol-507601.html

eller du kan legge inn en manuell to-polet bryter, å koble en Fibaro Switch før eller etter denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om den to-polet switchen. Tror jeg da endelig kan fjerne knappen til utelys som alle kommer borti i gangen 12_slight_smile.png

 

I garasjen har jeg eget skap og kurs til utelys, så tenkte å sette in EuFIX som Intin selger.

Kan jeg da klare meg med en stk Double switch da, så lenge det er to-polet brudd foran?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Andreaz skrev:

Kan jeg da klare meg med en stk Double switch da, så lenge det er to-polet brudd foran?

Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem. Bare finn en elektriker som går god for det, så ordner det seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.