Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forsinkelser og event problemer...


Clisse

Anbefalte innlegg

Jeg oplever mange problemer med forsinkelser og status ændringer som aldrig bliver registreret i HS.

 

Jeg var overbevist om at det hovedsageligt er et Z-wave problem og alligevel ikke.

Problemerne ses tydeligst hvor en PIR skal tænde lyset med et event. Det kører for det meste godt, men ofte kan der være op til 10 sek forsinkelse. Det kan også ske at hvis jeg går gennem flere rum, hvor lyset burde tænde, så sker det måske først 10 sek senere, men så tænder lyset i begge rum samtidigt. Som om noget ligger i kø.

 

I andre tilfælde tænder lyset slet ikke. Så skal PIR sensoren først tilbage i No motion tilstand, før den måske trigger at tænde lyset.

Disse problemer er værst på 2 af mine PIRs, men kan opleves på dem alle.

 

Når det har været meget slemt, har jeg excluded en PIR og included den igen. Det hjælper som regel lidt. Men ikke så holdbart.

 

Det kan også være, at når event til nat tilstand kører, burde det slukke alt lys, men ofte er der 1 eller 2 Z-wave lamper der ikke slukker. Men det er meget tilfældigt.

 

Jeg oplever også andre problemer med events. F.eks. et event der aktiveres på tid hver dag, nogle gange kører 2 gange i træk.

 

Jeg har ca. 50 Z-wave enheder tilkoblet, hvor måske 5 af dem ikke "online" i øjeblikket.

ca. 15 andre plugins.

HS3 kører på en Intel NUC med I5 CPU og 8GB RAM og Windows 8.1

Z-wave bridge er 2 stk Z-NET

Jeg ser ingen tegn på at serveren er hårdt belastet.

 

Hvor starter jeg på at debugge disse fejl???

 

Mvh Claus

Endret av Clisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Clisse skrev:

Hvor starter jeg på at debugge disse fejl???

 

Jeg ville startet her:

 

Har du Pro-/Z-Seer? Da ville jeg tatt en kikk på nettverket med den:

 

45 minutter siden, Clisse skrev:

Jeg har ca. 50 Z-wave enheder tilkoblet, hvor måske 5 af dem ikke "online" i øjeblikket.

 

Mener du at mange av nodene dine er koblet fra strøm, men fortsatt er inkludert? Det kan skape problemer for rutingen (mesh).

 

Sier loggen noe spesielt de gangene det er problemer?

Kjører du siste versjon av HS og Z-wave plugin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.