Tom Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Hei, er nybegynner å trenger litt tips. Tenkte jeg skulle bruke Geofency på iPhone til å styre "hjemme" status. Hvordan kan jeg enklest styre "Hjemme" devicet? Enklest med ett script? Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? mvh Tom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Jeg setter borte slik: (tilsvarende event for samboer) Og når vi kommer hjem: 2 timer siden, Tom skrev: Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? Du kan bruke denne: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 1 time siden, Tom skrev: Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? IF Status HAS BEEN Borte in EXACTLY 12 hours THEN Reise = On. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 (endret) Takk, endte opp med et script: Sub Main(ByVal Parms As Object) Dim hjemme As Integer hjemme = 1 if hs.devicevaluebyname("iPhone Tom") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Anniken") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Magnus") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Fanny") then hjemme = 0 end if hs.SetDeviceValueByName("Status", hjemme) End Sub Endret 22. august 2019 av Tom Trykkleif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. august 2019 Del Skrevet 23. august 2019 Hvorfor script? Det der er jo bare 4 «or IF» i eventoppsettet...? Største utfordringen med script er at når man får mange events så er det vanskelig å finne alle script som leser/skriver til en device. Med vanlige events så kan man velge å vise alle events som inkluderer devicen «hjemme» f.eks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.