Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med 5-knappers IKEA fjernkontroll på Deconz


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Ser det er flere som har (lignende) problemer på Deconz Git, men hvordan er det her? Etter at jeg oppdaterte til .69 så oppfører fjernkontrollen seg merkelig for å si det mildt. Jeg bruker < og > til å kjøre rullgardiner (ikke Ikea sine) opp og ned, og opplever at rett etter jeg har kjørt dem opp så går de ned og omvendt. Kan også skje hvis jeg bruker den midterste knappen for å slå lys av/på - plutselig går rullgardina opp eller ned. Ser at det faktisk registreres < eller > i Homeseer, så det virker som det er noe seriøst rart med versjon .69. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, mk1 black limited said:

Ser det er flere som har (lignende) problemer på Deconz Git, men hvordan er det her? Etter at jeg oppdaterte til .69 så oppfører fjernkontrollen seg merkelig for å si det mildt. Jeg bruker < og > til å kjøre rullgardiner (ikke Ikea sine) opp og ned, og opplever at rett etter jeg har kjørt dem opp så går de ned og omvendt. Kan også skje hvis jeg bruker den midterste knappen for å slå lys av/på - plutselig går rullgardina opp eller ned. Ser at det faktisk registreres < eller > i Homeseer, så det virker som det er noe seriøst rart med versjon .69. :)

 

Vet ikke grunnen, men jeg sliter bigtime.

 

Har bare hatt noen få test lys og ikea fjernkontroll som jeg har brukt tidligere, men begynte igår med å flytte ConBee over til en Raspberry. Ville ha alt opp å gå på den før jeg begynner å bruke Zigbee mer i det daglige

Etter at jeg startet på dette prisjektet, så har jeg stanget hodet i veggen i hele dag.
Oppdaget umiddelbart problemer når jeg fikk i gang på Rasbian, så har feilsøkt og flyttet imellom flere maskiner og gatewayer. Slettet alt og startet fra bunn, samt lastet inn backup. Ingenting fungerer.

Men etter hva du skriver, så skal jeg prøve å gå tilbake til .65. Var den jeg kjørte før alt gikk til H...

 

Typisk min flaks om det er dette som er tilfelle. Starte på en flytt av ConBee når det nylig kom ut en ustabil versjon :P

 

Edit: Ser nå på Raspbian så er det installert .67 ? Så var vel ikke så enkelt, men skal prøve med .65 uansett

Endret av JohnMartin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.