Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Hue system til dør ringing


Hue varsler

Spørsmål

Hei.

Jeg er Hue-fan, og lurer på om det finnes system hvor lampen kan blinke når noen ringer på døra utenfor. Altså - jeg er døv og hører ikke når noen ringer på døra, og da tenkte jeg at det kunne vært mulig å skaffe eksra utstyr som kan ta i mot signaler og videre sender blinking på en av lampene i hjemmet. Vi har døråpner i gangen som jeg må trykke på når noen ringer, det er er ikke ofte det macher da jeg hører ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Dette er selvfølgelig mulig, men er avhengig av hvilken plattform du er på. Har du bare en Hue hub eller har du et styringsprogram på toppen? Hvilken ringeklokke har du?

 

F.eks. Ring eller andre "smarte" ringeklokker kan f.eks. få til dette ved bruk av IFTTT (se f.eks. her). Ulempen med IFTTT er at det kan ta litt tid fra noen trykker på ringeklokka til det skjer noe fordi signalet må gå gjennom flere tjenester i skyen. Men det finnes jo også løsninger for lokal prosessering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.