Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Jeg har inkludert 2 stk Aqara vibrasjonssensorer I Deconz/Conbee2 via webgrensesnittet. Disse dukker så opp i Home Assistant og viser vibrasjon og tilt ok. Problemet er at hvis de ikke er i bevegelse på ca en time, så faller de ut (stopper å rapportere i alle fall) og må inkluderes på nytt for å fungere. Disse to ligger mindre enn én meter fra usb-sticken når dette skjer, men skjer også på større avstander.

Noen som har vært borti lignende?

Edit: glemte å si at jeg har forsøkt å endre kanaler på Zigbee uten hell. Er kanal 11 på WiFi det samme som 11 på Zigbee?

Posted (edited)

Ser at jeg ikke har fulgt med i timen. Fw må oppdateres. Bruker marthocs docker-container og prøver å følge denne:

https://github.com/marthoc/docker-deconz#updating-conbeeraspbee-firmware

Men finner bare dette i loggen når jeg grepper på "firmware":

22:48:50:178 GW firmware update not supported on x86 linux headless

22:48:50:245 Device firmware version 0x26420700

Kanskje best å prøve via VNC?

Edit: Fikk satt opp VNC og logget inn. Men finner ingen funksjonalitet for å oppdatere firmware i deConz-software. Det var da voldsomt hvor vanskelig det skulle være da...

Edited by Marhil
Posted

Testet med å slå av trådfri gw?

Jeg hadde store problemer med mitt nettverk. Ikke at jeg vet hvorfor, men når jeg slo av IKEA gw, så har jeg ikke hatt problemer siden(2 dager).

Posted
Testet med å slå av trådfri gw?

Jeg hadde store problemer med mitt nettverk. Ikke at jeg vet hvorfor, men når jeg slo av IKEA gw, så har jeg ikke hatt problemer siden(2 dager).
Det blir det neste å teste i kveld, ja. Takk!

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk