Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Trenger hjerne :)


Siri

Spørsmål

Fikk installert en Yale doorman nå i helgen og ble litt inspirert til å få leiligheten min litt smartere. Har en gang tidligere hatt lys- og varmestyring der jeg brukte Nexa og Telldus. 

 

Men, nå har jeg jo diverse som gjerne kan kobles sammen, så ønsket å sjekke om noen har tips til hvor jeg best utvider. 

 

3 varmeover fra Adax

1 varmeovn fra Mill

Google Home

Apple tv

Yale doorman/verisure

 

Før jeg begynner å utvide produktparken ønsker jeg derfor innspill på hvordan jeg kan koble mest mulig sammen. Funker alt på Google Home om jeg kjøper en telldus? Eller kan jeg bruke IFTTT til å koble alt, eller trenger jeg da noen form for hub?

 

Ting jeg ser på å utvide med, men som da kommer an på om de er kompatible med systemet jeg velger er:

Lyspærer (Phillips Hue?)

Stikkontakter (Nexa?)

Temperaturmåler

Ringeklokke 

Et par bevegelsessensorer som skal trigge lys

 

Er produktene til IKEA kompatible med en av retningene? De er jo ganske rimelige. 

 

Jeg er sånn passe på det tekniske, men lærer gjerne. Dog må jeg nok innse at den hardeste kodingen ikke vil funke for meg. På forhånd takk for innspill

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Problemet er at det er vanskelig å svare på dette. Du har en Yale Doorman, som dessverre ikke er super-integrerbar i så mye (men det lar seg gjøre), og Adax- og Mill-ovner.

Det er litt som å spørre "Jeg har en gressklippermotor og fire barnevognhjul. Hjelp meg å bestemme hvilken bil jeg skal bygge". ;)

 

Først fortell oss hvor mye tid du har tenkt å bruke på dette. Hvis du vil gjøre det til en hobby, så kan du få til ganske mye, også inkludere Mill-ovner (Adax skal vel ha noe "i løpet av 2020"). Personlig ville jeg gått for smarte dimmere istedenfor smarte lyspærer, men det velger man jo selv.  

 

Hva er det egentlig du vil oppnå? Hvis du kan tenke litt på det, så hjelper du både oss og deg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.