Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vurderer Home Assistant


Christian

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt Homeseer lenge, men vurderer å gå over til Home Assistant. Jeg kjører i dag ser2net på en rpi for å få zwave til å fungere mot HS, er det mulig å koble både HS og HA mot rpi samtidig slik at man kan få testet, eller må jeg sette z-wave donglen inn i rpi som kjører Home Assistant ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christian skrev:

er det mulig å koble både HS og HA mot rpi samtidig slik at man kan få testet, eller må jeg sette z-wave donglen inn i rpi som kjører Home Assistant ? 


Jeg tror nok bare én programvare kan kommunisere mot dongelen samtidig, enten HomeSeer eller HASS. Men, jeg regner med du bare kan stoppe HomeSeer og sette opp HASS til å bruke samme ser2net forbindelse. 
 

Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte til HASS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, ZoRaC skrev:

Kan jeg spørre hvorfor du vil bytte til HASS?

 

Jeg så en frontend på det, og hvordan man kunne lage den, så så det mye enklere ut å få en den fin enn med HS sin.

Når jeg begynte å sjekke litt mer så så jeg at det meste av det jeg har i dag, var veldig enkelt å få inn i HA. Litt knot før man kjenner det, men det var det før man kjente HS også. 

Jeg vet at HS kommer i versjon 4, og jeg har kjøpt den, men dog.

 

Jeg hadde håpet på å teste begge, men det er jo som du sier, kanskje man kan stoppe og HS og starte HA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greit med å ha et Z-wave nettverk er at det er "relativt enkelt" å bare prøve en ny hjerne. Bare skru av HS, og koble opp HomeAssistant, så er du nesten i gang allerede. :)

 

Jeg synes at folk skal prøve litt forskjellig. Det er sånn verden beveger seg videre.

Jeg har en FutureHome hub, en Fibaro HCL hub, en Home Control hub, en gammel Pi med HA på, en steingammel Domoticz-installasjon et sted, og litt diverse annet småsnacks som jeg ikke kommer på i farten. For min del skal det litt til å bytte hele hovedsystemet til noe annet, men det skader ikke å prøve andre ting også.

 

Vi må huske at det er "oss" mot "dem", da "oss" er vi som automatiserer uavhengig av system og "dem" er de som ikke gjør det. ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.