Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer Mobile, tilkobling


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet?

Jeg har fått et merkelig problem etter at jeg begynte å segmentere nettet mitt litt mer..
Tidligere har HS3-server og telefon gått på samme VLAN, og det har fungert sånn tålelig greit (jeg klarer ikke å få meg til å like appen, men bruker den til noen svært få ting).


Nå kjører HS3-serveren på et annet VLAN enn det telefonen er på, men pr nå er det i utgangspunktet ingen begrensninger i trafikk mellom de to. Laptop ligger i samme VLAN som telefon, og fungerer alldeles utmerket mot HS3 når jeg benytter IP-adresse.

 

DHCP på VLANet telefonen går på har DNS satt til Googles. På det VLANet den var tidligere står primary DNS til routeren, uten at det er satt opp noe i denne, så jeg kan ikke forstå at det skulle være det heller...

 

Homeseer Mobile har et "DNS-navn" på serveren (servernavn.domene.local), men om jeg pinger det fra det VLANet HS3-serveren kjører på får jeg ingen treff, så jeg har vanskelig for å tro at det egentlig er relatert til DNS det som står i appen...

 

 

 

Noen som vet hvordan dette funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bjwanvik skrev:

Er det noen her som vet hvordan Homeseer Mobile finner systemet?

1. Via MyHS.

2. Via direktelink til port 80 eller 443 (for SSL).

 

 

Du kan logge på myhs.homeseer.com i nettleseren på telefonen og sjekke hvor du havner. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.