Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Garasje status/kontroll


frafall

Anbefalte innlegg

Etter å ha bygget nytt hus sitter jeg igjen med en Aperto A-550L garasjedøråpner, så etter litt leting fant jeg noenlunde manual på denne. 

Leverandør har kun levert med to SOMlog2 fjernkontroller, allt annet er tilleggsutstyr og er relativt lukket eller udokumentert.

 

Nå lurer jeg på hvordan jeg skal få koblet denne på z-wave.

  • Status inn i hjemmeautomasjons systemet (se kapittel 11.9 Output OC)
  • Styring av port/lys (se kapittel 11.8 Conex)
  • Veggbryter i garasje

 

Det slår meg at det må gå an å koble en universal sensor på status utgangen (output open collector) og en relestyring på relay  (Conex) inngangen eller ev. på Wallstation (11.7 - impuls?) inngangen. Nå ønsker Aperto å selge inn tilleggsmoduler for begge inngangene men etter bilder å dømme er disse lite annet enn en enkel kobling.

 

For veggknapp tenker jeg at en enkel kablet impuls bryter må gjøre susen, greit å ha noe som virker uansett om serveren i huset er nede.

 

Noen som har gjort noe rundt dette eller har ideer om løsninger?

 

mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.