Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Water eller Z-wave problem


Truls

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i det siste slitt med at z-water slutter å respondere på HS, med det resultat at det blir varmt eller kaldt.

I natt sluttet den å respondere ca 02:00, og det er bare noen få dager siden den var restartet.

Dette er iallefall 2. gang det har skjedd siden lørdag. Har skjedd før også, men da gjerne ifm strømbrudd, og ting ikke har kommet opp skikkelig igjen.

 

Ved å ta strømmen, så kommer den opp igjen.

 

Men i dag var det en ny feil, når jeg aktiverer utgang 6, slår den også på utgang 1(rapporterer on iallefall).

Slår jeg av/på utgang 1, påvirkes ikke utgang 6.

 

På lørdag, installerte jeg en Fibaro Smart Implant i garasjen, kan dette ha gjort noe med nettverket? Denne rapporterer heller ikke alltid som forventet...

 

Begynner z-water å takke for seg, eller kan det være noe annet galt?

Hvordan kan jeg i tilfelle feilsøke?

 

Truls

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke bra ut, nei. Men det er vanskelig å forstå hvorfor. Jeg har som nevnt bare gode erfaringer med Z-water (uten nevnte problemer på utgang 8-10). Det samme med Smart Implant.

 

Jeg ville imidlertid begynt her:

 

Og lastet ned dette verktøyet:

https://www.hjemmeautomasjon.no/files/file/7-hs-zwave-debugger/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips til feilsøking.

Fikk den imidlertid opp igjen må, inkluderte den secure, så får vi se hvor lenge det virker nå. Slutter den å virke får jeg ta en runde med feilsøking.

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får denne i loggen rimelig ofte, dette er Z-water noden:

31/01/2020_21:24:04 Z-Wave Node Change from interface node 1, Source Node: 25 command_class: COMMAND_CLASS_SENSOR_MULTILEVEL_V4

Får denne 2 ganger samtidig, hvert 45. sekund. Så er kanskje ikke veldig mye trafikk, men infoen gir ikke mening, om det ikke er en "lifeline" da. 

Men nå virker jo ting, slik at jeg kan kanskje sjekke på nytt senere.

TA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.