Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-DIM justere parametre Homeseer


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg driver å justerer nedre og øvre lysverdi for Heatit Z-DIM firmware versjon 1.0. Parametre 2 og 3.

Det jeg gjør er å skru dimmeren ned slik at det knappt lyser, og går på parameter 2 og setter den til 1.

Så skrur jeg opp dimmeren slik at lyset akkurat maks, uten og dra hjulet noe mere enn nødvendig. Setter så parameter 3 til 99.

Dette funker ikke da prosenten på Homeseer ikke er tilmærmet 0% ved svakt lys, og heller ikke tilnærmet 100% når jeg dimmer opp og stopper når det maks lys i pæra. Verdiene blir helt på vidvanke :)

 

Helt sikkert noe jeg gjør feil, men er det noen som kan dette?

Jeg har satt parameter 1 til 2, da pæra er LED 2watt.

 

Hva betyr det jeg har gulet ut nedenfor, hva sjer hvis den blir huket av?

 

image.thumb.png.971c71bc49a880c6af049d7e0459ffad.png

 

 

Fra Heatit:

9. CALIBRATION Heatit Z-Dim may need to be calibrated after installation. To get the Heatit Z-Dim dimmer calibrated the following procedure should be performed after installation. 1. Add the dimmer to your Z-Wave network as described in Paragraph 4 “Add/Remove”. 2. Turn the wheel counterclockwise to get the lowest brightness level. 3. Adjust Parameter 2 ”Minimum Dim level” according to your needs. 4. Turn the wheel clockwise to get the highest brightness level. 5. Adjust Parameter 3 ”Maximum Dim level” according to your needs.

 

Parameter 2, Parameter Size 1. Minimum Dim level.

The parameter defines the lowest dimming level of the dimmer. The value must be lower than parameter 3 ”Maximum Dim Level”.

VALUE DESCRIPTION 1 - 98 1% - 98% Default is 20 (20%)

 

Parameter 3, Parameter Size 1. Maximum Dim level.

The parameter defines the highest dimming level of the dimmer. The value must be higher than parameter 2 ”Minimum Dim Level”.

VALUE DESCRIPTION 2 - 99 2% - 99% Default is 85 (85%) P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Slabbedask skrev:

Jeg har satt parameter 1 til 2, da pæra er LED 2watt.

Det er ingen direkte sammenheng der.

 

Det jeg gjør er å sette dimmeren til 1%, og så justere minimum så langt ned det går uten at lyskilden skrur seg av.

Deretter setter jeg dimmeren til ON og justerer maximum slik at jeg ikke lenger ser forskjell på lysstyrken. F.eks. hvis 85 og 90 ser like ut, setter jeg den til 85.

 

Etter å ha justert max-nivået, hender det at jeg kan skru enda et hakk ned på min-nivået, men det varierer fra lyskilde til lyskilde.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moskus skrev:

Det er ingen direkte sammenheng der.

 

Det jeg gjør er å sette dimmeren til 1%, og så justere minimum så langt ned det går uten at lyskilden skrur seg av.

Deretter setter jeg dimmeren til ON og justerer maximum slik at jeg ikke lenger ser forskjell på lysstyrken. F.eks. hvis 85 og 90 ser like ut, setter jeg den til 85.

 

Etter å ha justert max-nivået, hender det at jeg kan skru enda et hakk ned på min-nivået, men det varierer fra lyskilde til lyskilde.

Takker :) Da ble d gode greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.