Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Veggbrytere


Ronniehl

Anbefalte innlegg

Hepp! 

 

Jeg ser etter noen veggbrytere, men en del av de jeg har i huset er ganske gamle og "stygge" i fargen. Tenkte da å bare bytte ut hele bryteren, og ikke bare kjøpe aktuator som monteres bak. Problemet er bare at jeg egentlig ikke finner noen vanlige vegg brytere fra noen norske forhandlere. Vil ikke kjøpe dette fra kina siden det er 220v kobling, så lurte på om noen her har noen tips? 

 

Kan selvsagt kjøpe ny bryter + aktuator, men tenkte det kunne være greit å bare ha en all-in-one løsning når jeg først skal skifte ut.. :)

 

Har conbee II, så Zigbee (eller wifi til nøds) hadde vært ideelt - kunne også kjøpt en z-wave kontroller hvis det er nødvendig, men har forstått at Aeotec Z-stick (som jeg har sett anbefalt for home assistant) har litt utfordringer med raspberry pi 4.

 

Eksempel på det jeg er ute etter (aqara) -> https://www.aliexpress.com/item/4001095629481.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ronniehl skrev:

Kan selvsagt kjøpe ny bryter + aktuator, men tenkte det kunne være greit å bare ha en all-in-one løsning når jeg først skal skifte ut.. :)

Tja... alt er smak og behag. Det jeg liker med å ha aktuatorer bak brytere er at hvis jeg skulle selge, så kan jeg til nøds rippe ut "smartheten" og fremdeles ha brytere der. Og det er ikke sikkert det er mye dyrere.

 

Unntaket er hvis jeg ville hatt dimmehjul. Det må man ha alt-i-et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.