Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høg CPU bruk fra Z-wave plugin rett etter ny inkludering


Olex

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Registrerte at Windows 10 maskinen lager mye viftestøy til tider.
Fant da ut at Z-wave plugin'en drar opp mot 30-40%.

 

image.thumb.png.a52cff3946d37f7b80f5ee801eaa99ef.png

 

"Forsket" litt på dette og ser at det blir kun borte hvis eg starter PC'en på nytt, det går ikkje bort ellers.

(Mulig det vil virke med og avslutte og starte kun HS4, har nettopp gjort det og vet ikkje om det og vil virke)
Ser og at problemet kommer tilbake hver gang eg inkluderer nye noder. 

Systemet kan gå med omtrent null CPU bruk i dager, og spretter opp og blir værende på høg CPU bruk i løpet av minutter etter ein ny inkludering.

Har noen ein forklaring på dette?

 

HS4 med Z-wave plugin 3.0.2.0

Windows 10 pro

 

Takker!

 

Ole

 

PS: legger til at eg kjørte på HS 4.1.4, og hoppet på 4.1.5 straks den kom.
Så på Homeseer forumet at mange hadde rare problemer med den, kanskje dette var relatert til 4.1.5?

Siden eg hadde nettopp satt opp den nye permanente maskinen for HS4, begynte eg på nytt med HS4 4.1.4.

Samme greia nå og...   

 

 

 

 

Endret av Olex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Jeg ser det av og til, men langt fra alltid. Da restarter jeg plugin'en...

Mange takk for tips @Moskus !

Fant at stoppe/starte opp HS4 ordnet problemet, men det er nok lettere å restarte plugin'en :)

 

Har Googlet mer nå, og ser at det er flere som har hatt slike problemer.
I de tilfellene eg har sett beskrevet, har de forsøkt inkludering ved hjelp av Z-tool, akkurat det eg gjør!
Det synes som at ein inkludering via Z-tool gjør ett eller anna med Z-wave plugin’en, eit eller anna som ikkje lukkes ned på ein ordentlig måte?
Skal prøve inkludering via WEB UI neste gang, mulig det løser problemet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit tips til andre som bruker Z-tool.

(Eg kan vel ikkje være den eneste som bruker dette og har slike problemer?) 

 

Ser og at problemet dukker og opp når eg starter Z-tool på min Iphone og kun bruker "node connectivity" for å sjekke at alle noder er på plass.

Etter omtrent to minutter skyter CPU'en opp i 30-40% for Z-wave plugin'en, og der blir den til eg tar grep.

Fant og på HS forumet at den enkleste måten for og få CPU'en tilbake til normalt, er rett og slett og gå inn på "Z-Wave Controller Management page (Plugins->Z-Wave->Controller Management)".

Det virker som om Z-wave verktøyet åpner opp ett eller annet som ikkje lukkes på ein ordentlig måte etterpå.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.