Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zigbee signalforsterker utendørs


Slabbedask

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en Zigbee signalforsterker/plugin for utendørsbruk?

Finner denne skjøteledningen, men den er litt voldsom da jeg ønsker mere en pluginsak.   https://www.clasohlson.com/no/Osram-Outdoor-Smart%2B-Plug/p/36-7568?gclid=Cj0KCQjwtZH7BRDzARIsAGjbK2ZsaL5isAuZdARcV_B9sKfPYf6zOGC3YTgU6lEpaWd5UgO9MEOS3lMaAjodEALw_wcB

Skal integreres i Homeseer Raspbee Jowihue.

 

Skal være i en garasje og en i et lite bygg, så det er kulde den bør tåle.

Har IKEA plugin og forsterker, men de er barened til 0 grader.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har noen Ikea lyspærer i utendørsbelysning.

Det fungerer helt utmerket som routere i meshet.

Nå har jeg enda tilgode å se hvordan det fungerer i 20-25 minus,

men siden radioen er på konstant forventer jeg ingen overaskelser da jeg anntar at kretsene lager nok varme i seg selv til at de holder seg inne på funksjonsnivå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte et par av disse skjøteledningene, får håpe de virker som forsterkere. Går vel an og modifisere litt for å få de litt mere diskre.

Tror også lyspærer og den ikea forsterkeren jeg har hadde funka, er sikkert så og si den samme elektronikken de bruker. Litt bedre IP på skjøteledningen enn forsterkeren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i posten idag, og det gikk greit å inkludere de inn i Deconz. Funker fint som forsterkere.  Så får en se hvordan de klarer seg i kulde.

Ser veldig kurrant til å bruke de ute til f.eks julelys på et tre eller liknende. Tett boks rundt stikkontakt samt det følger med et lite jordspyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.