GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to bevegelsessensorer pÄ badet.  Ved bevegelse og lyset er avslÄtt sÄ slÄs lyset pÄ.  Men jeg Þnsker at lyset skal slÄs av igjen.  Etter en litt trasig hendelse i dag hvor min veldig mÞrkeredde gutt ble sittende i mÞrket mens han badet, mÄ jeg snu om litt pÄ logikken.  Jeg vil nÄ ha en egen event som skur lyset av dersom begge bevegelsessensorene rapporterer "ikke bevegelse".

Jeg Þnsker at dersom en sensor rapporterer "ikke bevegelse", sÄ skal den sjekke om den andre allerede rapporterer "ikke bevegelse", og i sÄ fall registrere slukking av lys litt frem i tid.  Men dette mÄ jo fungere med begge sensorene.  Jeg begynner Ä fÄ forstÄelse for konseptet "trigger" vs "condition" i events.  SÄ blir dette riktige mÄten Ä gjÞre det pÄ da, ettersom nummer 1 er en trigger og nummer 2 er en condition, og det mÄ derfor repeteres omvendt i nummer 3 og 4?  Eller holder det med de to fÞrste?

image.thumb.png.70def2986ad771e3634a0e1cfbcc5d75.png

Skrevet

Det du spÞr om hvis A blir skrudd av og B allerede er av, sÄ mÄ du (som du gjÞr) ogsÄ sjekke for hvis B blir skrudd av og A allerede er av. Det skal vel stemme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.