Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Maks watt-mengde på dimmere med LED


Snorre

Anbefalte innlegg

Har fått stuelampene mine til å virke stabilt med Homey Pro og Namron z-wave-dimmere nå, og er strålende fornøyd. Så ser jeg at dimmerne, som støtter opp mot 400 watt, kan styres på maksforbruk. Når hver dimmer bare bruker LED-pærer med effekt på bare en brøkdel av dette, er det kanskje et poeng å skru litt ned på "Power usage when on"? 

 

Med alle lysene på nå (til sammen syv LED-pærer på fire dimmere), ser jeg ifølge Homey-appen at forbruket er på 884w. Er ikke dette litt mye for LED-belysning – og vil det gå ned (uten å påvirke lysstyrken) om jeg reduserer maksverdien i settings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snorre skrev:

ser jeg ifølge Homey-appen at forbruket er på 884w

"Power usage when on" er en Homey-innstilling for å beregne forbruk? Ja, da kan du nok med fordel redusere denne. :)

Syv LED-pærer bruker vel maksimalt 10% av 884, og selv det er muligens å overdrive.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det står i Homey-appen at det er et anslag («Homey approximates the energy usage of this device»), så det kan godt hende at det er helt off – og at den faktiske bruken ikke var like høy som angitt. 400w på én LED-pære er jo koko – dimmeren blir jo litt oppvarmet, men ikke SÅ mye, så jeg vet ikke hvor den energien skulle blitt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.