Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva betyr denne feilen i loggen?


Slabbedask

Anbefalte innlegg

1 time siden, Moskus skrev:

Du trigger altså en delayed action. Hvordan ser den ut?

Jeg måtte ta 2 utklipp for å få med alt.

Disse blå er forskjellige bevegelsesensorer (multisensor 6) og dørsensorer (xiaomi)

De grønne:

Taklampe Heatit Stue Nord

Bryter stikkontakter fibaro Stue Nord

Bryter stikkontakter fibaro Stue Øst/Vest/Sør

Taklampe Heatit Stue Øst

 

 

 

image.png.544a9d6ababb7461d5dfaf7feaff92f1.png

 

image.png.ba6e72367483e6bf7c40b89e4243228c.png

 

Jeg har slått sammen lysene i Ster Øst i kommandoene.

Men ikke på Stur Nord, med det spiller vel ikke noen rolle?

 

 

 I events kommer det automatisk denne når noe er tidsforinket, denne er for bryter fibaro Stue Nord

image.thumb.png.a2e35db37ec9dce4d3742847d266c16c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Neste gang du trigger denne, se i gruppen "Delayed actions" under Events. Der havner de. Det ser ut som om noe er feilkonfigurert i en av dem, og det er litt vanskelig akkurat nå å se hvilken.

Det siste utklippet i mitt forrige innlegg var fra "Delayed actions" og den fibaro bryteren jeg hadde feilmelding på (feilmelding i mitt første innlegg).

Men denne feilen kommer ikke hver gang, så jeg skal sjekke og ta et foto av delayed action neste gang jeg se feilmeldingen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mår du har "- 21" og "- 23" bak Event-navnet så kan det være et tegn på at noe er feilkonfigurert, eller noe i det minste har vært det. En måte å finne det ut på er å slette alle "Delayed Actions" og se om det skjer på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

Mår du har "- 21" og "- 23" bak Event-navnet så kan det være et tegn på at noe er feilkonfigurert, eller noe i det minste har vært det. En måte å finne det ut på er å slette alle "Delayed Actions" og se om det skjer på nytt.

 

Ok, så disse tallene kan indikere at noe er galt.

Hvis jeg sletter "delayed actions" vil også deler av eventet jeg laget bli slettet?

 

Ser jeg også har et nummer 3203 på en taklampe.

 

 

image.thumb.png.d4b058450776caaca4a248e7c4026a72.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Moskus skrev:

Mår du har "- 21" og "- 23" bak Event-navnet så kan det være et tegn på at noe er feilkonfigurert, eller noe i det minste har vært det. En måte å finne det ut på er å slette alle "Delayed Actions" og se om det skjer på nytt.

 

 

image.thumb.png.4fc9a9f9a035a9b8dff84e8f157e2504.png

 

 

image.thumb.png.b51f47e50c35cc595d30ced4e7cc8837.png

 

Nå kom feilen på log, å den viser dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Slabbedask skrev:

Hvis jeg sletter "delayed actions" vil også deler av eventet jeg laget bli slettet?

Neida, det bare sletter den delen som er satt til å trigges senere. Når en device blir satt til å trigge "after a delay", så blir det opprettet et nytt event som skal trigge på et bestemt tidspunkt (dvs nåtid + x minutter) når hoved-eventet blir trigget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2021 den 12.39, Moskus skrev:

Neida, det bare sletter den delen som er satt til å trigges senere. Når en device blir satt til å trigge "after a delay", så blir det opprettet et nytt event som skal trigge på et bestemt tidspunkt (dvs nåtid + x minutter) når hoved-eventet blir trigget.

 

Slettet delayed events, men det hjalp ikke. Forenklet noen event (slo sammen noen actions) det hjalp heller ikke.

Sjekket google home, der var det noen enheter som ikke hadde fått dedikert romm osv. Da jeg har bare satt google home opp for for å teste det. Men etter jeg ordnet det har det ikke vært denne feilmeldingen. Kan kanskje være tilfeldig, med det har snart gått 24 timer.

Litt rart hvis google home påvirker dette, men jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en annenmelding jeg får enkelte ganger

image.thumb.png.9b38f4ef91165a366c0703b51824c1d1.png

 

Det sier jo at beskjeden fra z-net til lysbryteren ikke ble mottatt av lysbryteren.

Kan det komme opp slike meldinger enkelte ganger, eller er det bryteren som ikke er sikkelig lagt til eller noe? Jeg mener nettet skal være bra i følge z-seer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Slabbedask skrev:

Kan det komme opp slike meldinger enkelte ganger, eller er det bryteren som ikke er sikkelig lagt til eller noe?

Det skjer innimellom, spesielt hvis du prøver å sende mange kommandoer på en gang og en av dem ikke svarer innen en gitt tid.

 

13 timer siden, Slabbedask skrev:

Litt rart hvis google home påvirker dette, men jeg vet ikke :)

HS melder jo status til Google hvis den vises noe sted, f.eks. en Nest med skjerm eller noe slikt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.