Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HC3 og block scenes


mandresen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har brukt HCL en liten stund og hadde alltid "too many instances" feilmeldinger. På HC3 ser jeg ingen slike feilmeldinger, er det noe som har endret seg? 

Så til spørsmålet, når jeg lager en block scene, trenger jeg å ha med den jeg har ringet rundt med rødt? Jeg kjører scenen i dag uten, men er det lurt fra et programmerings ståsted?

Selv om den virker og jeg ikke får feilmeldinger, så er det greit å gjøre det rett 🙂

 

Takker for svar

 

 

HC3 scene.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mandresen skrev:

Jeg har brukt HCL en liten stund og hadde alltid "too many instances" feilmeldinger. På HC3 ser jeg ingen slike feilmeldinger, er det noe som har endret seg?

Det er jo ganske betydelig forskjell på datakraften eller kapasiteten mellom HCL og HC3. 

 

13 timer siden, mandresen skrev:

Jeg kjører scenen i dag uten, men er det lurt fra et programmerings ståsted?

I akkurat dette tilfellet, så betyr det ingenting, og det kan være en fordel å være den ekstra betingelsen. Hvorfor? Fordi triggeren kun skjer en gang i døgnet, og ikke flere.

 

For gjentakende triggere, så er det en fordel med slike betingelser, for ellers sender du data i hytt og pine, og det har du ikke bruk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2021 den 9.52, Moskus skrev:

Det er jo ganske betydelig forskjell på datakraften eller kapasiteten mellom HCL og HC3. 

 

I akkurat dette tilfellet, så betyr det ingenting, og det kan være en fordel å være den ekstra betingelsen. Hvorfor? Fordi triggeren kun skjer en gang i døgnet, og ikke flere.

 

For gjentakende triggere, så er det en fordel med slike betingelser, for ellers sender du data i hytt og pine, og det har du ikke bruk for. 

I stede for å opprette flere tråder med block scene spørsmål, så poster jeg et nytt eksempel/spørsmål her.

 

Har laget meg en scene som skal slå på lysa når vi er på ferie, altså at profilen er i FERIE modus. (og en annen scene for å slå av igjen)

Er det noen flere betingelser jeg burde ha med her, eller ser det greit ut?

 

 

 

HC3 block scene 1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mandresen skrev:

Er det noen flere betingelser jeg burde ha med her, eller ser det greit ut?

Nei, hva annet skulle være nødvendig? Ser fint ut for meg. :) 

Jeg hadde muligens lagt til noen flere, og vekslet mellom å bruke faste klokkeslett og solnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Nei, hva annet skulle være nødvendig? Ser fint ut for meg. :) 

Jeg hadde muligens lagt til noen flere, og vekslet mellom å bruke faste klokkeslett og solnedgang.

Aner ikke 🙂 Tenkte om det var nødvendig å legge inn "hvis lys er av" eller slike ting.

Hva er det som får en slik kode til å gå i loop eller stå å gjenta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.