Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikke eksisterende node i log HS4


Slabbedask

Anbefalte innlegg

 

1 time siden, Moskus skrev:

Ser ut som om du har en gammel batteri-node som tror den er tilknyttet nettverket ditt som er fjernet fra HS og interfacet.

Den eneste batterinoden jeg har eller har hatt er dørlåsen, og den er i bruk.

Husker ikke helt hvor glatt det gikk og legge til dørlåsen, og den er lagt til secure.

Men den har altid vært blå i z-seer, altså litt tregere kommunikasjon. Resten av nodene er grønne og på 100k. Jeg trodde kanskje denne var litt tregere pga secure tillagt samt batterier.

image.png.bf9d716a823b604e3b0067d563baf94c.png

 

Ellers så har jeg Aeotec Multisensor 6, med batterimuligheter, Men jeg har aldri satt noen batterier i de.

 

Har bare sett det i loggen en gang, så mulig det ikke spiller noen rolle. Men jeg tenker at det kanskje kan forstyrre nettverket

 

 

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Slabbedask skrev:

Jeg trodde kanskje denne var litt tregere pga secure

Det stemmer nok.

 

Ellers er det bare forvrengte signaler som interfacet prøver å tolke, og frem til at det er en beskjed fra node 21, som da ikke finnes.

 

 

Du har ikke tilfeldigvis en gammel RGBW-modul fra Fibaro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er et kjent problem med mesh-nettverk, dessverre (og det gjelder Z-wave, Zigbee og wifi-mesh): Har du en enhet som ikke spiller ball, kan det bli galskap av det.

 

I gamle dager da jeg brukte X10 hadde jeg noen bevegelsessensorer som fungerte glimrende på X10 RF. Problemet med dem var at de begynte å virke som jammere når batteriet begynte å nærme seg slutten. Og plutselig har man et hus der lite fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Vel, er et kjent problem med mesh-nettverk, dessverre (og det gjelder Z-wave, Zigbee og wifi-mesh): Har du en enhet som ikke spiller ball, kan det bli galskap av det.

 

I gamle dager da jeg brukte X10 hadde jeg noen bevegelsessensorer som fungerte glimrende på X10 RF. Problemet med dem var at de begynte å virke som jammere når batteriet begynte å nærme seg slutten. Og plutselig har man et hus der lite fungerer.

 

Her er fra debug log, er vel ikke noe unormalt her?

image.thumb.png.ff0c1343fa3d430fbbd70463ae9fc3bb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Slabbedask skrev:

Her er fra debug log, er vel ikke noe unormalt her?

Jeg hadde økt en del av dem. Har man behov for oppdatering av kWh hvert minutt for eksempel?

 

Her er min siste (dessverre målt med folk i huset, som man ser på bevegelsessensorene), og jeg har etter det gjort tiltak på "RGBW skap power". ;) 

image.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.