Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave Error


Superzite

Anbefalte innlegg

Det kan være mange grunner. Enheten kan være uten strøm eller utenfor rekkevidde? Er det en batterienhet?

 

Dersom du går på Plug-Ins:Z-Wave:Node Information, og skroller ned til noden. Har den en last working route?

Dersom du klikker på den, og velger Test Connectivity, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer bare en gang iblandt.. Det er ID lock dør låsen.. Sender jeg kommandoen på nytt virker den.. Testen får helt fint.. Kan jo være batt men den er jo bare  6 mnd gammel.. 

nov-28 08.18.22   Z-Wave Error Failed sending Z-Wave command to device: 
nov-26 16.39.36   Z-Wave Error Failed sending Z-Wave command to device: 
nov-25 20.42.25   Z-Wave Error Failed sending Z-Wave command to device: 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Moskus said:

Kan være verdt å oppdatere til beta 3.0.1.95. :)

Hvor stabile er disse Beta versjonene ?

 

Dette har nå begynt å skje.. :-( 

nov-29 01.54.52   Z-Wave InitIO called, plug-in version 3.0.1.95 is being initialized...
nov-29 01.54.52   Info Plugin Z-Wave has connected. IP:127.0.0.1:50824
nov-29 01.54.51   Warning I/O interface Z-Wave is down, executable is not running, restarting ...
nov-29 01.54.21   Warning Plugin Z-Wave is not responding but it is still running, not restarting yet.
nov-29 01.54.01   Info Plugin Z-Wave with instance: has disconnected
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Superzite skrev:

Flere tips som til hva som kan være feil eller blir neste å bytte batteri ? 

Dørlåser skal støtte beaming. Jeg har også et slikt problem en sjelden gang, men jeg vet at jeg har en dårlig node nøyaktig mellom dørlåsen og controller (noe som er koblet til kursen på badet støyer noe så vanvittig på ledningsnettet at det går ut over Z-wave nodene koblet til den kursen, tror det er varmeovnen og kan jo derfor ikke koble den ut...).

 

 

8 timer siden, Superzite skrev:

Hvor stabile er disse Beta versjonene ?

Såpass stabile at jeg ikke har problemer med å anbefale dem selv, i hvert fall ikke etter en stund etter at de har blitt sluppet.

 

Men prøv dette:

Deaktiver Z-wave plugin'en. Sjekk at prosessen "hspi_z-wave.exe" ikke kjører med Task Manager. Start så opp Z-wave plugin'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.