Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homey + Tibber + Heatit


Anbefalte innlegg

Hallais

 

Jeg har Homey koblet opp mot Tibber Pulse og Heatit Z-water (vannbåren varme i betong)

Jeg har satt opp flows for å styre varmen i gulvet basert på romtempereatur, og det funker bra.

Neste steg da er å slå av vannsirkulasjonen i gulvet når strømprisen er høy.

Noen som har en guide eller noe på hvordan jeg bør gå frem?

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Christre skrev (1 time siden):

Hei,

 

Hvordan har du fått dette til å virke? Klarte du å løse det? Og hvordan virker Heat-It Z-Water med Tibber? Har du noen gode løsninger for å lese av temperatur i de forksjellige rommene som Tibber kan basere seg på?

 

 

Christian

Varmestyring og den biten funker bra, men jeg har ikke fått noe integrasjon mot Tibber ennå.

Jeg bruker Fibaro Motion Sensor som temperaturmåler i rommet. Den snakker med Homey, som igjen styrer Heatit og aktuatorene på de forskjellige kursene i gulvet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tibber trenger en "termostat" for å kunne styre den med sin AI. Jeg har akkurat koblet opp Z-temp2 mot Z-water. Da dukker Z-temp2 opp i Tibber som en termostat, og et valg om smartstyring akkurat som billaderen. 
 

Har ikke prøvd i praksis ennå, må få koblet opp aktuatorerene. Disse er 230v, og jeg trodde Z-water kunne gi 230v ut. Det kan den ikke, så jeg lå finne en god måte å bygge/koble dette på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Heatit-appen kompatibel med Homey Pro? det ser ikke sånn ut fra nettsiden (" Heatit Controls er ikke kompatibel med den valgte Homey.").
Jeg vurderer akkurat å sette opp samme system, jeg allerede har et par Heatit termostat Z-TRM3 (til gulvfølje), Tibber som strømsselskap, også tenkte jeg å kjøpe Homey. MEN jeg venter før jeg er 100% sikker at Heatit støttes av Homey, ellers er det ubrukelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J-Lo skrev (På 30.12.2021 den 19.54):

Tibber trenger en "termostat" for å kunne styre den med sin AI. Jeg har akkurat koblet opp Z-temp2 mot Z-water. Da dukker Z-temp2 opp i Tibber som en termostat, og et valg om smartstyring akkurat som billaderen. 
 

Har ikke prøvd i praksis ennå, må få koblet opp aktuatorerene. Disse er 230v, og jeg trodde Z-water kunne gi 230v ut. Det kan den ikke, så jeg lå finne en god måte å bygge/koble dette på. 

Jeg styrer 230 v aktuatorer med Z-water.  Har koblet det slik.

download (1).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.