Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Harmony companion


Zeta_R

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut min Harmony one med Harmony companion. I min stue er det kun TV i stuen, resten av enheter er plassert i naborommet. I den forbindelse 

så er jeg avhengig av att fjernkontrollen kan sende både RF og IR signal. Jeg har prøvd å søke opp informasjon ang. dette og det virker som Elite versjonen ihvertfall kan sende IR

direkte, gjelder dette for companion også? (evnt andre modeller) Det hadde vært flott om noen kunne bekrefte dette :)

 

edit: ser ut som det må være Elite :( Har funnet en annen løsning som kan brukes, da TV slår seg på om jeg bryter strømmen og plugger inn igjen.

Da kan jeg la min lightmanager mini slå på tv med en enklere (og ikke minst billigere) Harmony remote :)

Endret av Zeta_R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, iceball skrev:

Nå har jeg elite selv, men mener å forstå at alle som kommer med hub kommuniserer over wlan. Men mulig companion fjernkontrollen ikke kan RF/wlan og du da må bruke mobil for å kommunisere med bortgjemt hub.

 

Sånn jeg forstår det så har companion RF, men ikke mulighet for å sende IR signal direkte (som jeg trenger for å slå på min tv). Det som er positivt med den løsningen jeg har kommet fram til  med å slå av/på strøm til tv, er att jeg da ikke er avhengig av å peke mot tv med fjernkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Vitellius skrev:

Du kan jo evt trekke opp en "blaster" (følger med Companion) hvis du har mulighet til det?

Jeg har en "blaster" liggende på gulvet bak TV-møbelet og den er såpass kraftig at den fint styrer TVen som henger på veggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Vitellius skrev:

Du kan jo evt trekke opp en "blaster" (følger med Companion) hvis du har mulighet til det?

 

Ja, det er selvfølgelig en mulighet, men rimelig tungvint. Må borre igjennom vegg og fjerne veggplater for å kunne tre opp kabel bort til tv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Løsningen ble å bruke Nexa bryter, valgte en med fast kode da jeg en sjelden gang opplever att brytere plutselig ikke responderer eller plukker opp andre signal. Må si meg imponert over hvor godt Companion HUB sprer IR signalene; Altibox, Dune HD Base, AV receiver og JB media Lightmanager styres alle på andre siden av veggen helt perfekt. Tidligere var det en utskjæring ved siden av stikkontakten der en IR mottaker var innfelt med 3 blastere på andre siden av veggen. Må si det var herlig å kunne sparkle over å få vekk den. :)

IMG_20170113_114402.jpg

 

Endret av Zeta_R
edit
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Moskus skrev:

Lektor-høyttalere? :) 

 

Dali Ikon MK2 + en gammel Jamo senter. Den var jeg så dum att jeg malte hvit for noen år siden, så der skal jeg til med malingsfjerner når jeg for samlet nok motivasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Ah! Gode høyttalere! :) 

Men er de ikke dypere enn det? Eller går de inn i veggen?

 

Det er jo litt vinklet fra veggen, så de er ca 15 cm ut fra veggen på den ene siden (bildet lyver nok litt). Skulle gjerne hatt noen som gikk inn i veggen, men bak den ene så står ei gammel pipe, så da måtte det bli noen relativt slanke høytallere istedet. Fruen ble ihvertfall fornøyd når jeg bytta ut de gamle store Jamo gulvstående. Viktig med WAF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.