Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bevegelsessensor egnet for katt i hus


Salvesen

Anbefalte innlegg

Holder på å planlegge litt sikkerhet og ser på kombinerte dør og bevegelsessensorer da en kan spare inn litt her tenker jeg. Men, da jeg har en relativt stor katt lurer jeg på om det er noen sensorer som er egnet for dette? Tenker da om en kan feks droppe å trigge på bevegelse på gulv eller lignende? I utgangspunktet holder det jo med dør/vindu sensorer, men litt greit å trigge på bevegelse om noen skulle knuse ett vindu for å komme seg inn. I tillegg kan en jo bruke bevegelse til andre ting også. 

 

Så noen som har erfaring med dette å ha katt og sette opp bevegelsessensorer, hvilken går en for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok ha valgt kameraløsning, hvor man selv velger hvor den skal registrere bevegelse.

Dette kan jo også brukes som en form for overvåkning når du er borte en stund. se at katta har det greit ol. :D

 

Alternativt ha en bevegelsesensor som er festet på bakkenivå eller midt på, så "sikte den inn" slik at den ikke ser gulvet. aner ikke hvor bra dette vil fungere i praksis men.

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Salvesen skrev:

Holder på å planlegge litt sikkerhet og ser på kombinerte dør og bevegelsessensorer da en kan spare inn litt her tenker jeg. Men, da jeg har en relativt stor katt lurer jeg på om det er noen sensorer som er egnet for dette? Tenker da om en kan feks droppe å trigge på bevegelse på gulv eller lignende? I utgangspunktet holder det jo med dør/vindu sensorer, men litt greit å trigge på bevegelse om noen skulle knuse ett vindu for å komme seg inn. I tillegg kan en jo bruke bevegelse til andre ting også. 

 

Så noen som har erfaring med dette å ha katt og sette opp bevegelsessensorer, hvilken går en for? 

Jeg har hund og har justert ned følsomheten på mine fibaro bevegelsessensorer. fungerer fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Merko skrev:

Da ville jeg nok ha valgt kameraløsning, hvor man selv velger hvor den skal registrere bevegelse.

Dette kan jo også brukes som en form for overvåkning når du er borte en stund. se at katta har det greit ol. :D

 

Alternativt ha en bevegelsesensor som er festet på bakkenivå eller midt på, så "sikte den inn" slik at den ikke ser gulvet. aner ikke hvor bra dette vil fungere i praksis men.

 

Ja kanskje jeg burde gå for kamera i steden, kan vell brukes på samme måte forsåvidt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.