Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 trøbbel, får ikke tilgang til adminkonto


Ruud

Anbefalte innlegg

Jeg har en HS3 installasjon hjem.

Har nå prøvd meg på en HS4 installasjon på hytta.

Etter å ha brukt noen dager på å installerer forskjellige z-wave produkter tenkte jeg det var på tide å kunne logge inn vi https://myhs.homeseer.com

Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noen bruker på installasjonen min. Jeg gikk til installasjonen og så at det kun var epostadressen min som stod som bruker. Jeg opprettet da en bruker: "ruud" og på merkelig hvis ble dette ikke en admin bruker, den brukeren har da ikke tilgang til setup fanen.

 

Hvis jeg da prøver å logge inn med e-postadressen min så blir jeg bare kastet inn som ruud brukeren. Hvordan skal jeg få tilgang til min egen installasjon uten å måte re installerer ALLT på nytt?

 

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg

@Moskus har du noen gode tips?

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyHS er visst bare gratis for ett system/en bruker:

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs4-hs4pro-software/1408544-hs4-upgrade-from-hs3-users?p=1408565#post1408565
 

I HS3 så er det en users.cfg i Config-mappa, den kan man redigere i notepad for å fikse admin-brukeren. Finnes den i HS4 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ZoRaC skrev:

I HS3 så er det en users.cfg i Config-mappa, den kan man redigere i notepad for å fikse admin-brukeren. Finnes den i HS4 også?

Ser veldig kryptert ut:

Skjermbilde 2021-05-19 kl. 21.16.50.png

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du prøve å stoppe HomeSeer, flytte den ut av Config-mappa (til Skrivebordet, eller noe sånt) og starte HomeSeer igjen? Leste noe om at den da ville starte med default bruker igjen når den filen ikke finnes. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg inne som adminbruker 😀

 

Prøvde epost brukernavnet og mange forskjellige passord og vips plutselig var jeg innlogget som administrator igjen. Jeg er overlykkelig 😀

Takk @ZoRaC for at du prøvde å hjelpe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.