Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[Integrasjon] AL-KO Robolinho


jonkristian

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

I sommer kjøpte jeg en AL-KO Robolinho W800 robotgressklipper med appstyring.

119925_Robotic_Lawnmower_Robolinho_500_W_Smart_Cloud_Icons.thumb.jpg.5b0fdf6447467b65007844cd1e931cd0.jpg

Den støtter ifttt, alexa og google home men det er jo ikke bra nok :D Derfor bestemte jeg meg for å skrive en integrasjon for Home Assistant.

 

Foreløpig har jeg skrevet ett python bibliotek for å snakke med AL-KO sitt API samt startet på integrasjonen, desverre har ikke denne produsenten åpnet opp for registrering av 3-part apper, så her måtte jeg kjøre litt http intercept for å fange opp endepunkter og nøkler. Ikke helt rett frem desverre, måtte modifisere apk'en med eget cert osv osv, så hvis noen vet om enklere metoder for å hente ut f.eks. client_secret så rop ut.

 

Er det flere som har denne og som er interessert?

 

Kanskje noen med kodekunnskap som ønsker å bidra? Har ikke publisert noe foreløpig da koden overhode ikke er klar, men om du ønsker å bidra så slenger jeg kjapt opp ett repo.

 

EDIT: Da er repoet tilgjengelig om noen ønsker å teste.

 

image.thumb.png.0fc01a6dee0572b069dafdcede569f99.png

 

Endret av jonkristian
La til repo
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Moskus said:

Dette er så irriterende! APIet er jo der!!!

Jepp, veldig synd at det skal være sånn.

 

Jeg sendte avgårde en mail til dem for ca 1 uke siden, det ville blitt ett mye mer attraktivt produkt dersom de åpner opp var mitt argument, venter spent om jeg får svar i det hele tatt ... sikkert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.