Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa har sluttet å finne devices og events HS4


Terje Klungervik

Anbefalte innlegg

Startet med at jeg migrerte HS4 til en annen maskin. Ingen av kommandoene til Alexa fungerte. 

Gjorde det dummeste en kan gjøre. Trykte på Remove All på Alexa for å fjerne alle devicesene og eventene.

Først så fant den ingen. Knotet med å skru av og på voice og alexa discovery. Fant da de fleste devicene. Glemte selvfølgelig å ta med noen, men tenkte at jeg hadde nå funnet oppskriften. Fjernet alle igjen og enablet de jeg manglet. Nå har jeg brukt en hel dag på å få de tilbake, men de dukker ikke opp. 

Testet med å enable en event som aldri har blitt delt med Alexa. Finner denne. Når jeg fjerner den enkeltvis så dukker den opp igjen ved neste scanning.

Er det slik at en eller annen plass så ligger de som spøkelser og blokkerer?

 

Noen som har noen gode tips? Har disablet og enablet Homeseer i Alexa opptil flere ganger. 

 

Har til og med tatt i bruk noen dager gamle backups uten at dette hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skrur av Voice på en enhet, kjører "Alexa, discover devices", og skrur den igjen, og kjører 2x "Alexa, discover devices" etter hverandre?

 

Hvis ikke, sjekk med support. Da Amazon oppdaterte en API for noen år siden var det det eneste som hjalp meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.