Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smarplug med SSR


Eagle

Anbefalte innlegg

Hei. Vil styre noen panelovner, og vil ikke kjøpe nye, men bare sette på en smarplug på de som jeg kan styre for å regulere temperaturen utenom termostaten så jeg kan styre temperatursenking når jeg ikke er hjemme, ol. Også har jeg lest mye dårlige erfaringer med Mill termostat pluggen med ustabil nettilkobling, vanskelig å sette opp, dårlig levetid, ol. Jeg liker TP-Link HS110 pluggene, men de har som alle andre smartplugger et mekanisk rele. Og jeg tenker at med varmestyring blir det vel en god del aktiveringer og at et SSR rele da vil være mer holdbart? Finnes det noen smarplugger med SSR rele? Helst på Wifi.

Det ville jo være ganske enkelt å åpne opp en også lodde ut det mekaniske releet og erstatte det med et tilsvarende SSR rele, men det ville vel ha vært mindre lovlig med tanke på å hacke på 230 V ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eagle skrev (1 time siden):

Hei. Vil styre noen panelovner, og vil ikke kjøpe nye, men bare sette på en smarplug på de som jeg kan styre for å regulere temperaturen utenom termostaten så jeg kan styre temperatursenking når jeg ikke er hjemme, ol. Også har jeg lest mye dårlige erfaringer med Mill termostat pluggen med ustabil nettilkobling, vanskelig å sette opp, dårlig levetid, ol. Jeg liker TP-Link HS110 pluggene, men de har som alle andre smartplugger et mekanisk rele. Og jeg tenker at med varmestyring blir det vel en god del aktiveringer og at et SSR rele da vil være mer holdbart? Finnes det noen smarplugger med SSR rele? Helst på Wifi.

Det ville jo være ganske enkelt å åpne opp en også lodde ut det mekaniske releet og erstatte det med et tilsvarende SSR rele, men det ville vel ha vært mindre lovlig med tanke på å hacke på 230 V ting.

En SSR krever også kjøling så det er ikke rett fram å bytte ut et rele. Jeg forstår problemet ditt og sånn er det med hjemmelagd styring av panelovner. Jeg gikk derimot for Nobø sitt system som har integrasjon med Home Assistant. Men jeg ser at å bytte ut panelovner blir fort dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.