Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homey - kan en «flow» kontrollere både Zigbee og Z-wave?


Eivind Rønnevik

Spørsmål

God dag alle,

 

Er fersk på områder rundt smarthjem osv, men har bakgrunn som programmerer så regner meg som kapabel til å forstå mesteparten av «det tekniske». :) Dog har jeg liten erfaring, og det er noe jeg ikke klarer å søke meg fram til.

 

Skal bygge nytt hus, og har etter å ha lest meg opp på de forskjellige alternativene bestemt meg for å gå for Homey som smarthus-løsning.

 

Men; Når det kommer til belysning så blir det etter samtaler med elektriker en løsning som kombinerer z wave dimmere (f.eks til spotter på

bad, gang m.m) og noen philips hue-baserte lys/taklamper/pendler i stue osv. Dette betyr jo at det er en kombinasjon av Zigbee og z wave enheter/nettverk.

 

Til spørsmålet; Jeg ønsker en modusbryter/smartbryter ved hoveddøra som jeg kan bruke til å slå av alt lys i huset. Hvis denne f.eks er en z wave bryter, kan jeg i homey sette opp en flow som da vil skru av lys både koblet til z wave OG hue/zigbee? Eller begrenser hver «flow» seg til enheter over samme protokoll?

 

På forhånd takk for alle oppklarende svar :)

 

Mvh
 

Eivind

 

 

Endret av Eivind Rønnevik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.