Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave avlesning av strømmåler


TomB

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har de nye automatiske strøm-målerne fra Lyse som også har koblet til en Z-Wave enhet som leser av samme informasjon for hjemme-bruk? Hvilken løsning har dere eventuelt gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lite respons her, jeg håper jo at jeg ikke er den eneste som ønsker å gjøre dette men kan være at problemet er at det ikke er andre Lyse kunder som gjør dette. Jeg legger ved et bilde av min automatisk strømmåler, kanskje noen kjenner igjen modellen og/eller vet noe om hvordan jeg kan oppnå avlesning på denne modellen.

 

20170115-IMG_0231 (2).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt der, mye forskjellig. Jeg vurderer å bestille en sånn NorthQ "puls-måler" som teller blink, men etter å ha stirret på den blinkende dioden i mitt eget skal en stund så spør jeg heller her; Er det en fast "standard" på hvor ofte den blinker? Er det 1000 blink pr 1KWh eller er det 100, eller er det en annen standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hr Kotelett said:

Tror det ble diskutert i en av de trådene om smart måler. Eventuelt så vet energiselskapet det. Men antar noen av brukerene her vet det og.

 

Det var det jeg håpet på, at noen ganske allerede har gjort dette på tilsvarende måler fra Lyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.