Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp med å gjøre Veria wireless system smart.


Willyen

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og leter etter muligheter til å gjøre Veria wireless clickkit smart. 

Temperatur termostaten går på batteri og kjører på 868mhz båndet. 

Slik ser settet ut Veria Kit
Veria faktaark PDF (RF båndet)
Finnes det termostater som er lik  og kan brukes på smart enhet eks. Aeotec 
For den en har nå der finner ikke enheten den. 

 

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 3.12.2021 den 13.43):

Å bruke et (åpent) frekvensbånd betyr ikke at det er lett å verken lese det av eller å styre det, dessverre.... Kan du bytte ut termosten med en annen?

Hei takk for svar. Jeg har prøvd med en annen termostat ( Iheat ) som gikk på 868.4Mhz   Den klarte ikke å finne Kontroller enheten.  Kan kanskje være at protokollen som kontroller-enheten til varmemattene kjører, er en annen protokoll enn den (iheat)termostaten leter etter. 

Og kan ikke forandre protokollen på eksiterende enhet. : /
Er ett av spørsmålene i jeg stilte i første innlegg, om noe vet om trådløs termostat som er smart og klarer å finne Feq/protokoll til den eksisterende kontroller enheten. 

 Help! 

Endret av Willyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 04/12/2021 at 16:29, Willyen said:

Den klarte ikke å finne Kontroller enheten

Nei, for det ser ut til at du blander frekvens og protokoll. Bare fordi noe sender på en bestemt frekvens, betyr ikke at en annen dings på samme frekvensbånd kan lese den. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.