GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som styrer Easee billader direkte fra HA?

Med tanke pÄ den kommende nettleietariffen, har jeg gjort noen forsÞk pÄ Ä begrense ladestrÞmmen vha. easee.set_charger_circuit_dynamic_limit og easee.set_charger_dynamic_limit.

Uansett hva jeg setter grensen til, sÄ fÞrer det til at ladingen stanser opp. Den lar seg ikke starte igjen fra easee-appen eller med easee.start / easee.resume fra HA. Den eneste sikre mÄten Ä fÄ liv i laderen igjen er Ä restarte den.

Er det noen spesielle regler som mÄ fÞlges for Ä fÄ det til Ä fungere?

Skrevet
Helgemor skrev (5 minutter siden):

Er det noen her som styrer Easee billader direkte fra HA?

Med tanke pÄ den kommende nettleietariffen, har jeg gjort noen forsÞk pÄ Ä begrense ladestrÞmmen vha. easee.set_charger_circuit_dynamic_limit og easee.set_charger_dynamic_limit.

Uansett hva jeg setter grensen til, sÄ fÞrer det til at ladingen stanser opp. Den lar seg ikke starte igjen fra easee-appen eller med easee.start / easee.resume fra HA. Den eneste sikre mÄten Ä fÄ liv i laderen igjen er Ä restarte den.

Er det noen spesielle regler som mÄ fÞlges for Ä fÄ det til Ä fungere?

Jeg gjÞr. Bruker de to service kallene for Ä sette strÞm dynamisk. Bilene er en e-golf og en Passat GTE. Kan det vÊre din bil ikke liker at en endrer pÄ strÞmstyrken? Dessuten kan du heller ikke gÄ under 6A

Skrevet
stigvi skrev (3 minutter siden):

Jeg gjÞr. Bruker de to service kallene for Ä sette strÞm dynamisk. Bilene er en e-golf og en Passat GTE. Kan det vÊre din bil ikke liker at en endrer pÄ strÞmstyrken? Dessuten kan du heller ikke gÄ under 6A

Det kan kanskje stemme. Det er en Hyundai Kona 2020. Skal teste litt mer med smartladingen til Tibber. Hvis den ikke virker (den gjorde ikke det sist jeg testet den) sÄ er det kanskje et bil-problem.

Skrevet

Med min Hyundai fungerer det nÄ. Start og stop fungerte ikke. Men disable/enable fungerer. Det er til og med litt enklere Ä implementere, siden HA-integrasjonen har en switch for dette.

SÄ nÄ slÄr jeg av lading for resten av timen hvis det er fare for Ä passere 10kW. 

Skrevet (endret)
Helgemor skrev (1 time siden):

Med min Hyundai fungerer det nÄ. Start og stop fungerte ikke. Men disable/enable fungerer. Det er til og med litt enklere Ä implementere, siden HA-integrasjonen har en switch for dette.

SÄ nÄ slÄr jeg av lading for resten av timen hvis det er fare for Ä passere 10kW. 

Litt merkelig at dette er sÄ dÄrlig dokumentert. Hva om dette er noe som skriver til flashminne? De (Easee) har jo frarÄdet slik bruk. Kanskje du skulle spÞrre pÄ git ( fondberg/easee_hass: Custom component for Easee EV charger (github.com) ) om hva som er tenkt bruk av denne bryteren.

Edit: StÄr noe her

Charging (easee.cloud)
Current (easee.cloud)

Endret av stigvi
  • 8 mĂ„neder senere...
Skrevet (endret)

Noen som har funnet ut hvordan en kommer under 10A 3-fas ved bruk av easee apiet? 

edit:

Ser at det skal vÊre mulig i easee apiet Ä disable smart lading, da spÞrs det bare om hacs integrasjonen tillater det. Hvis det ikke finnes kan en muligens lage feature request for Ä se om utvikleren gidder Ä integrere, eller sÄ kan du kommunisere med apiet direkte selv ved bruk av rest_commands: i home assistant

https://developer.easee.cloud/reference/post_api-chargers-id-settings

edit2: 

Ja, det finnes muligheter... Ser at jeg har postet i en 8 mÄneder gammel post, men hvis andre lurer sÄ finnes det hvertfall ved Ä bruke service: easee.smart_charging

Endret av Kim123

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.