kÄres Skrevet 17. januar 2022 Skrevet 17. januar 2022 Dette burde vÊrt basic, men jeg fÄr ikke helt grepet pÄ Ä styre Wall Plug 2 via assosiasjon med Secure termostaten ( pÄ Vera Edge ). Begge er inkludert og fungerer og jeg fÄr satt assosiasjon fra srt321 til WP (Group 1 basert pÄ set point), men derfra er det stopp for min del.. Hvordan fÄr jeg termostatens set point / mÄlt temperatur til Ä styre Wall pluggen(e)? Siter
Moskus Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 Har du prĂžvd Group 2? Â http://manuals-backend.z-wave.info/make.php?lang=en&type=&sku=SEC_SRT321 Siter
kÄres Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Skrevet 18. januar 2022 (endret) Har ogsÄ prÞvd G2 uten hell. Er det noen parametre man mÄ legge til her kanskje? Trodde ikke wp2 var multi-channel men bare on/off...? Endret 18. januar 2022 av kÄres Siter
Moskus Skrevet 18. januar 2022 Skrevet 18. januar 2022 Er begge includert secure eller non-secure? Siter
kÄres Skrevet 18. januar 2022 Forfatter Skrevet 18. januar 2022 (endret) Jeg har selvsagt ikke tenkt pÄ at pluggen er z-wave plus... Er redd jeg har stÞtt pÄ noen utfordringer med Vera her, siden den ikke gir meg alternativet mellom Ä inkludere Secure eller non-secure. Har forsÞkt Ä endre parameter 50 pÄ Fibaro pluggen, men den endrer sÄvidt jeg forstÄr kun informasjonen som blir sendt og endrer ikke at den kun lytter til kryptert informasjon? Endret 18. januar 2022 av kÄres Siter
Moskus Skrevet 19. januar 2022 Skrevet 19. januar 2022 9 hours ago, kÄres said: Har forsÞkt Ä endre parameter 50 pÄ Fibaro pluggen, men den endrer sÄvidt jeg forstÄr kun informasjonen som blir sendt og endrer ikke at den kun lytter til kryptert informasjon? Det stemmer nok bra, dessverre.  Hvis du ikke kan kontrollere hva som blir lagt til secure og non-secure, sÄ kan det bli vanskelig... Siter
kĂ„res Skrevet 19. januar 2022 Forfatter Skrevet 19. januar 2022 (endret) Ăsj... Da fĂ„r jeg starte leting etter noen gamle plugger uten plus/secure. Rimelig slapt at en Secure termostat kun fungerer non-secure đ€ Endret 19. januar 2022 av kĂ„res Siter
Moskus Skrevet 20. januar 2022 Skrevet 20. januar 2022 21 hours ago, kĂ„res said: Rimelig slapt at en Secure termostat kun fungerer non-secure đ€ Ironien er til Ă„ ta og fĂžle pĂ„...  Du kan gĂ„ for Z-TEMP2 istedenfor hvis du vil ha noe nyere.  Siter
kÄres Skrevet 20. januar 2022 Forfatter Skrevet 20. januar 2022 Moskus skrev (5 timer siden): Du kan gÄ for Z-TEMP2 istedenfor hvis du vil ha noe nyere.  Vurderte de fÞrst, nÄ angrer jeg pÄ at jeg ikke bare gikk for de. Men sÄ hadde jeg heller ikke tenkt tanken pÄ at Vera er sÄ sÊrt at man ikke kan inkludere non-secure... Plugger uten Z-wave plus kan bli en hard nÞtt ser det ut til sÄ blir nok et par Z-temp likevel Siter
kÄres Skrevet 31. januar 2022 Forfatter Skrevet 31. januar 2022 Da har jeg like greit kjÞpt Z-temp2 i stedet, men jeg er ikke noe nÊrmere kontroll av fibaro pluggen likevel. Hadde hÄpet det skulle gÄ litt smoothere nÄ, men nei.  Jeg mÄ inkludere Z-temp som generic device, sÄ mulig noen funksjoner uteblir? Jeg skal sette termostaten til "heat" og ikke "auto" antar jeg? Endrer jeg set temperatur enten pÄ termostaten eller via Vera endres den umiddelbart (ved heat), men pluggen er konstant pÄ (group3) enten set point er over eller under romtemperatur... Dette er faktisk fÞrste gang jeg setter opp assosiasjon, sÄ er temmelig noob pÄ det. Er det noe vesentlig jeg misser her? Siter
Moskus Skrevet 1. februar 2022 Skrevet 1. februar 2022 Nei, det ser ut som om du har fÄtt med deg det vesentlige. Sà lenge pluggen ligger Group 3 til termostaten, burde den blitt skrudd av og pÄ nÄr termostaten trigges. Hva "generic device" i Vera er vet jeg ikke, sÄ om det har pÄvirkning er vanskelig Ä gjette pÄ.  Jeg hadde ingen problemer med assosiasjoner med Z-TEMP2 selv. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.