Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro dimmer med ulike pæretyper?


kåres

Spørsmål

Hei! 

En av lampene i stuen vår som jeg gjerne skulle styrt via Vera'n har både halogen og LED pærer. De dimmes pr idag via Elko 315 GLE uten problem, men vil det gå med en Fibaro dimmer? 

 

Sikkert er dumt spm men Elko dimmeren må byttes til en vippe/pulsbryter for å kunne dimme den taktilt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
2 minutter siden, kåres skrev:

En av lampene i stuen vår som jeg gjerne skulle styrt via Vera'n har både halogen og LED pærer. De dimmes pr idag via Elko 315 GLE uten problem, men vil det gå med en Fibaro dimmer? 

Jeg har testet dette i test-oppsettet mitt, og det fungerer. Jeg har tatt det fra hverandre igjen, og vet absolutt ingenting om hvor lenge noe varer (kanskje man reduserer levetid på pærer og/eller dimmer?). Men hverken Fibaro, Qubino eller til og med Elko selv synes det er en god idé å dimme forskjellige typer last.

 

4 minutter siden, kåres skrev:

Sikkert er dumt spm men Elko dimmeren må byttes til en vippe/pulsbryter for å kunne dimme den taktilt? 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.