Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave: No Node-ID?


mk1 black limited

Anbefalte innlegg

Fjernet nodene, la dem til på nytt (ekskluder, inkluder), virker igjen. Det positive er at jeg fant node 34 som det ofte har blitt henvist til i loggen som en z-waverelatert feil under oppstart av z-wave plugin.

 

Men jeg hadde samme problem for noen dager siden, da var det motorkontrollen til markise som plutselig hadde no node-id på root-noden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
2 timer siden, mk1 black limited skrev:

Ligger ikke i nedtrekksmenyen nei.

Da ligger den ikke lenger som en node i interfacet. Jeg har selv prøvd å legge dem til i backupen, men det fungerte ikke over tid. Jeg endte med å ekskludere den og inkludere den, og den har vært stabil i mange år etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å dra det teknisk alt for langt, jeg skjønner ikke hvordan man da kan bruke child-devicene i noden når noden ikke ligger i interfacet?

 

(interessant er det også at rullgardinen plutselig går ned uten at noe i Homeseer har bedt den gjøre det. Men den går pent opp igjen når jeg via Homeseer ber den om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Med fare for å dra det teknisk alt for langt, jeg skjønner ikke hvordan man da kan bruke child-devicene i noden når noden ikke ligger i interfacet?

Jeg har også lurt på det, ja. Men for å kunne sende og motta meldinger i et nettverk holdet det tydeligvis å være inkludert i det, og selve noden mener selv den er inkludert i nettverket og merker alle meldingene med riktig tag. Interfacet tar i mot beskjeder fra HomeSeer og sender bare ut. Noden tar i mot det den selv mener er en gyldig beskjed og oppfører seg deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.