Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

iSpy HTTP access


Evelen

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Moskus skrev:

Hmmm! iSpy må jo kanskje testes. :)

 

Kan anbefales.

Har benyttet det tidligere... slettet det da pga dens avhengighet til cloud... kom frem til at det er det beste gratisalternativet jeg fant, så har gjort unntak i ingen cloud regelen... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lazarus skrev:

Kan anbefales.

Har benyttet det tidligere... slettet det da pga dens avhengighet til cloud... kom frem til at det er det beste gratisalternativet jeg fant, så har gjort unntak i ingen cloud regelen... 1f913.png

Ja, jeg har testet det for en god stund siden, men da var det veldig cloud avhengig (og tidligere ekstremt priset).

@Evelen's erfaringer tilsier jo at det ikke er så avhengig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

Ja, jeg har testet det for en god stund siden, men da var det veldig cloud avhengig (og tidligere ekstremt priset).

@Evelen's erfaringer tilsier jo at det ikke er så avhengig lenger.

Joda.. en kan bruke den uten cloud... men jeg har ikke fått til remote viewing uten cloud enda... alt annet fungerer uten cloud... og jeg betaler ikke!... ?

Betalingsløsningen er jo for mailvarsel og lignende. det har jeg gratis via OpenHAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Er det ikke en enkel port forwarding? Jeg regner jo med de har en web-client?

En betalt en ja... iSpy connect... det er ikke noe annet web interface... arbeider med å få kamera til å dukke opp i IP cam viewer. men den godtar ikke tilkobling. 

iSpy er gratis for lokal bruk... ikke WAN... MEN, tror en kan få det til ved bruk av HTTP view og video.mpeg kommandoen.

 

Har fått den til lokalt på samme maskin, men må få opp autentisering og ssl først. Og få appen til å godta url-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lazarus skrev:
18 minutter siden, Moskus skrev:

de har en web-client?

En betalt en ja... iSpy connect... det er ikke noe annet web interface... arbeider med å få kamera til å dukke opp i IP cam viewer. men den godtar ikke tilkobling. 

Sånn ja, jeg bruker ikke noe for å se kamera live.

 

Jeg er sikker på at man kunne fiklet det til med noen screenrecorder greier, men sikkert ikke helt ideelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Evelen skrev:

Jeg er sikker på at man kunne fiklet det til med noen screenrecorder greier, men sikkert ikke helt ideelt.

Nei.. jeg vil ikke regne det som ideelt. ;-)

Men gi meg til slutten av uken så har jeg nok funnet utav det... eller gått videre til et annet program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.1.2017 klokken 13.59, Lazarus skrev:

Men gi meg til slutten av uken så har jeg nok funnet utav det... eller gått videre til et annet program.

Da fant jeg utav det. Jeg bruker OpenHAB som videoklient. :-)

OpenHAB fungerer som en proxy for lokale HTTP resurser slik at dersom den kan koble til iSpy lokalt så kan man sende det ut via Sitemaps,

 

Så sluttresultatet er:

1. Inne kameraene slår seg av når jeg kommer hjem.

2. opptak ved bevegelse slås også av dersom alarm er av og noen er hjemme

3. dersom alarmen går, så sendes mail med siste videoklipp fra hvert kamera i iSpy til meg via OpenHAB.

 

Fungerer veldig bra og har allerede fått testet da kona ikke rakk å skru av alarmen en dag denne uka. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.