GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon.no!

Error in drawlabel HSTouch


Espen Tveit

Anbefalte innlegg

Hei.😊

 

Har problemer med kommunikasjon mellom HSTouch/HS mobile og HS3.  Touch oppfÞrer seg veldig rart, bruker veeeldig lang tid pÄ Ä starte opp og fÄr (noen ganger) feilmelding:

- error in drawlabel.  NSCFString  stringByappendingString  nil argument"

Den henter inn verdier fra HS3, men fryser etterhvert og stenger ned etter en stund.  

NÄr jeg bruker HSmobile, starter appen tilsynelatende riktig opp, men den henter ingen devicer. (kun eventer som kommer opp!!?) 

Har bÄde deaktivert og avinstallert antivirus (Norton).  VÊrt i kontakt med Homeseer support, de fikk heller ikke logget seg inn pÄ min HS og endte med at de mente det var AV som det var noe krÞll med.    

Har logget inn bÄde lokalt og via MyHs.

 

 

Noen som har noen tips eller vĂŠrt borti lignende?

Endret av Espen Tveit
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Moskus skrev (3 timer siden):

Har ikke NSCFString noe med C Ă„ gjĂžre? Hvilke plugins har du kjĂžrende?

Hva tenker du pÄ nÄr du sier "C"? 

Plugins jeg kjĂžrer er:

 

- Melcloud climate

- LsoftVerisure

- Rfxcom

- BlBackup

- Jowihue

- Pushover

- Tibberseer

- Z-wave

- BLLan

- Weather XML (plugin deaktivert)

- YR weather (plugin deaktivert)

 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Espen Tveit skrev (28 minutter siden):

Hva tenker du pÄ nÄr du sier "C"? 

ProgrammeringssprÄket. :)

 

Jeg nesten kjĂžrer alle disse utenom MelCloud og BLLAN, men andre her kjĂžrer jo disse uten problemer.

 

FÄr du opp en JSON fil hvis du gÄr til http://din_homeseer_adresse/JSON?request=getstatus ?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Moskus skrev (2 timer siden):

ProgrammeringssprÄket. :)

 

Jeg nesten kjĂžrer alle disse utenom MelCloud og BLLAN, men andre her kjĂžrer jo disse uten problemer.

 

FÄr du opp en JSON fil hvis du gÄr til http://din_homeseer_adresse/JSON?request=getstatus ?

Ok.. 😊

 

FÄr opp en evig lang streng som ser slik ut bare 10 ganger lenger: 

 

{"Name":"HomeSeer Devices","Version":"1.0","Devices":[{"ref":403,"name":"Verisure status","location":"","location2":"","value":0.0,"status"
:"Ok","device_type_string":"LSoftVerisure","last_change":"\/Date(1655130224776+0200)\/","relationship":3,"hide_from_view":false,
"associated_devices":[],"device_type":{"Device_API":0,"Device_API_Description":"No API","Device_Type":0,"Device_Type_Description":"Type

 

osv....

 

Ser i loggfila nÄ at det ligger en feilmelding etter at jeg prÞvde Ä logge inn i MyHs pÄ jobb i dag:

jun-13 13:16:32   Warning 

Error serializing myhs data: Kan ikke skrive data til transporttilkoblingen: Et tilkoblingsforsÞk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte pÄ riktig mÄte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte.

 

SĂ„ har jeg denne i loggfila:

 

jun-13 16:28:25   Error

Failed to retrieve highest ID in the Log database: database disk image is malformed database disk image is malformed

 

 

 

  

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

FĂ„r denne i oppstartsloggen:

 

jun-13 21:57:23   Web Server Web Server started on localhost, port 80
jun-13 21:57:23   Web Server Web server remote access is disabled. It can only be accessed from this computer
jun-13 21:57:23   Web Server The web server has been bound specifically to IP address 192.168.86.223
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Espen Tveit skrev (PĂ„ 13.6.2022 den 16.34):
jun-13 13:16:32   Warning 

Error serializing myhs data: Kan ikke skrive data til transporttilkoblingen: Et tilkoblingsforsÞk mislyktes fordi den tilkoblede parten ikke svarte pÄ riktig mÄte etter en tidsperiode, eller den etablerte tilkoblingen mislyktes fordi den tilkoblede verten ikke svarte.

Det ser ut som en tilkoblingsfeil, f.eks. at det gÄr for seint eller noe... Rart!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Moskus skrev (PĂ„ 17.6.2022 den 21.44):

Det ser ut som en tilkoblingsfeil, f.eks. at det gÄr for seint eller noe... Rart!

Ja er dette jeg stusser pĂ„ og
 Touch henter jo inn status pĂ„ F.eks magnetkontakter, temp osv sĂ„ har jo en viss kontakt med HS. 
Tenkte Ă„ prĂžve Ă„ sette opp et annet nettverk med annen Wifi router Ă„ se om hjelper.  Bruker Google home i dag. Ikke sikkert det gjĂžr noen forskjell men mĂ„ prĂžve. 🧐

Hvis ikke blir det HS4 litt fĂžr jeg hadde tenkt, prĂžve Ă„ starte fra scratch Â đŸ€ž

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Da har jeg funnet ut hva som var problemet.  GOOGLE HOME nettverket. (mesh) !!   PrÞvde en annen router(fra Telenor) og da fungerer alt som normalt igjen.

SĂ„ da fĂ„r jeg prĂžve Ă„ finne ut hvorfor Google skal blokkere HS.😊

Legger ut hva som var Ă„rsaken i tilfelle andre haropplevd det samme..

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.