Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro universalsensor


Salvesen

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting ang denne, og tenker at det sikkert er noen av dere som har en liggende. 

 

Kan en styre utgangene uten noe input på inngangene? Altså fra controller? Stusser litt på dette utsagnet fra kjell & company:

 

Sitat

Modulen har også to utganger koblet til de to digitale inngangene.

 

Jeg vill kjøre utgangene uten noe input på inngangene, men usikker på om den er laget for dette? Finnes det evt alternativer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Salvesen skrev:

Jeg vill kjøre utgangene uten noe input på inngangene, men usikker på om den er laget for dette?

Riktig, det er den ikke laget for.

 

Alternativer? En NodeMCU, Z-UNO eller en Arduino med et relé eller to? :) 

Jeg bruker Arduino og 4 reléer for å styre vanningsanlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Riktig, det er den ikke laget for.

 

Alternativer? En NodeMCU, Z-UNO eller en Arduino med et relé eller to? :) 

Jeg bruker Arduino og 4 reléer for å styre vanningsanlegget.

 

Ja var det jeg "fryktet" :/

 

De alternativene lukter vell en plugin av noe slag? Begynner å gå tomt for plugin plass på min rasp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Salvesen skrev:

De alternativene lukter vell en plugin av noe slag? Begynner å gå tomt for plugin plass på min rasp. :P

Z-UNO er Z-wave, så det burde jo gå greit. :)

 

NodeMCU og/eller Arduino er opp til deg selv, men da blir det også mer arbeid. Jeg bruker Arduino-plugin'en og er fornøyd med den. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Moskus skrev:

Z-UNO er Z-wave, så det burde jo gå greit. :)

 

NodeMCU og/eller Arduino er opp til deg selv, men da blir det også mer arbeid. Jeg bruker Arduino-plugin'en og er fornøyd med den. ;) 

 

Tror jeg kaster meg over Z-uno'en. Må prøve å holde plugins på ett lavt nivå før jeg går tom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Salvesen skrev:

Tror jeg kaster meg over Z-uno'en. Må prøve å holde plugins på ett lavt nivå før jeg går tom :P 

For deg så kommer nok det tidspunktet enten du vil eller ei. Hvorfor ikke oppgradere nå? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

For deg så kommer nok det tidspunktet enten du vil eller ei. Hvorfor ikke oppgradere nå? ;) 

 

Hehe ja jeg er stygt redd for det, jeg venter bare på litt opphold ift skole/arbeid så jeg kan få flyttet alt over til en win. pc med full lisens. Også må jeg vente på neste runde med 50% rabatt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en rele modul som passer z-uno? Ser spenning ut og maks strøm er veldig lav for GPIO. Trenger to potensialfrie brytere så må til med noen rele, men vet ikke om noen som kan driftes med så lav spenning? 

 

Edit, ser ut som jeg kan bruke relemoduler med optokobler om jeg drar ned strømmen. 

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.