ZoRaC Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Flere enn meg som synes 40 USD for Netatmo-plugin er litt drøyt? Hvis dere kjører HS3 på Linux er det veldig lett å lage en gratis løsning (sikkert mulig på Windows også)! 1. Legg inn scriptet fra denne siden: https://github.com/michaelmiklis/netatmo.sh/blob/master/netatmo_nowrapper.sh Husk å legg inn brukernavn/passord nederst i scriptet. (Husk også "chmod +x Netatmo.sh") 2. "crontab -e" og sett inn dette (kjører scriptet hvert 5. min): */5 * * * * /path/to/Netatmo.sh > /usr/local/HomeSeer/html/netatmo.json 3. Installer Jon00 DataScraper-plugin 4. Jon00DataScraper.ini: [Grab8] Path=http://localhost/netatmo.json Pattern1=(?s)"Noise":(\d*), Pattern2=(?s)"Temperature":-?(\d*\.?\d*), Pattern3=(?s)"CO2":(\d*), Pattern4=(?s)"Humidity":(\d*), DeviceName1=Noise DeviceValue1=[0] DeviceText1=[0] dB DeviceName2=Temperatur DeviceValue2=[101] DeviceText2=[101] °C DeviceName3=CO2 DeviceValue3=[200] DeviceText3=[200] ppm DeviceName4=Luftfuktighet DeviceValue4=[301] DeviceText4=[301]% Den henter bare fra innedelen (jeg henter data fra utedelen via WeatherXML og WeatherUnderground), men ute.temp skal være tilgjengelig i [100] og ute-fukt i [300]. 5. Lag et event som kjører hvert 5. min: 6. Etter å ha kjørt scriptet en gang, slik at deivcene er opprettet, legg inn en passende range, osv på devicen. F.eks for temp: Og vipps, har du spart 30 USD (etter at du har sendt meg 10 USD som takk for tipset )! Endret 14. mars 2019 av ZoRaC Ny lenke til scriptet 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2018 Hvis det er flere som bruker dette, så har dere nok merket at det har sluttet å virke de siste par ukene. Fixen er enkel - endre "my" til "api" i URLen (scriptet på siden det lenkes til er oppdatert): Sitat Luca 2018-06-20T10:16:47+00:000000004730201806 at 10:16 You need to replace API_GETMEASURECSV=”https://my.netatmo.com/api/devicelist” to API_GETMEASURECSV=”https://api.netatmo.com/api/devicelist” Siden det tok noen uker før jeg oppdaget at temp ikke endret seg, så laget jeg et event: ("ERROR!" er da en statusverdi jeg har lagt til på devicen med verdien -100 - førstepost er oppdatert) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chris Skrevet 1. juli 2018 Del Skrevet 1. juli 2018 Har lite erfaring med script, men ønsker å få dette i Windows. Noen som vet hvor jeg legger inn scriptet og hvordan jeg får det til å fungere i Windows? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2018 2 timer siden, Chris skrev: Har lite erfaring med script, men ønsker å få dette i Windows. Noen som vet hvor jeg legger inn scriptet og hvordan jeg får det til å fungere i Windows? Ta en titt her: https://www.howtogeek.com/261591/how-to-create-and-run-bash-shell-scripts-on-windows-10/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg forsøkte å legge dette inn i crontab -e men fikk "No MTA installed discarding output". testa med : */5 * * * * /path/to/Netatmo.sh > /usr/local/HomeSeer/html/netatmo.json 2>&1 og */5 * * * * /path/to/Netatmo.sh >> /usr/local/HomeSeer/html/netatmo.json Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 6 timer siden, Christian skrev: Jeg forsøkte å legge dette inn i crontab -e men fikk "No MTA installed discarding output". Får du det når du barer kjører Netatmo.sh manuelt også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Nei ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Så nå at outputen kom likevel, selv om det er feil i crontab loggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg har fått det til å fungere, men er det noen som kan forklare meg dette med datascraper plugin til jon00. Hvorfor er Devicevaluene det dem er ? DeviceName1=Noise DeviceValue1=[0] DeviceText1=[0] dB DeviceName2=Temperatur DeviceValue2=[101] DeviceText2=[101] °C DeviceName3=CO2 DeviceValue3=[200] DeviceText3=[200] ppm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, Christian skrev: Jeg har fått det til å fungere, men er det noen som kan forklare meg dette med datascraper plugin til jon00. Hvorfor er Devicevaluene det dem er ? DeviceName1=Noise DeviceValue1=[0] DeviceText1=[0] dB DeviceName2=Temperatur DeviceValue2=[101] DeviceText2=[101] °C DeviceName3=CO2 DeviceValue3=[200] DeviceText3=[200] ppm Cluet ligger i disse: Path=http://localhost/netatmo.json Pattern1=(?s)"Noise":(\d*), Pattern2=(?s)"Temperature":-?(\d*\.?\d*), Pattern3=(?s)"CO2":(\d*), Pattern4=(?s)"Humidity":(\d*), Den søker igjennom fila etter det regulære uttrykket "(?s)"Noise":(\d*)". Alle matcher på den legges i en INI-fil (Jon00DataScraperData.ini, mener jeg den heter). Treffene på "Pattern1" legges i verdiene [0]-[99]. Treffene på "Pattern2" legges i verdiene [100-199] osv Derfor så vil "DeviceValue1=[0]" sette verdien til det første treffet på "Pattern1". Ga det mening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 1 minutt siden, ZoRaC skrev: Ga det mening? okei, så da må jeg se i den for å finne DeviceValue... Ja, det ga mening, da er det bare å forsøke å få ut noe fornuftig på de andre tingene jeg skal scrape'e Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Akkurat nå, Christian skrev: okei, så da må jeg se i den for å finne DeviceValue... Ja, det ga mening, da er det bare å forsøke å få ut noe fornuftig på de andre tingene jeg skal scrape'e Ja, etter å ha kjørt en scrape, ta en titt i den INI-filen, så ser du verdiene den har funnet. Da finner man som regel utav det. https://regex101.com/ er et godt sted å teste regex på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Så litt på den regex101 men skjønte ikke så mye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Ser ikke ut som om den eventen vil endre verdier i HS... Jeg har også satt den slik at den skal endre last change uavhengig om verdien endres eller ikke, men det skjer ikle noe når jeg kjører scriptet, hverken manuelt med run knappen eller om det starter automatisk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 2 timer siden, Christian skrev: Så litt på den regex101 men skjønte ikke så mye... Hvis du kopierer innholdet i Netatmo.json inn på den siden + det som står bak "PatternX" i INI-fila, så vil du se hva den vil matche mot. Det er enklere å bruke den til å finne ut hvilket "pattern" du skal bruke, enn å legge det inn i INI-fila og kjøre scrape for hver test. 2 timer siden, Christian skrev: Ser ikke ut som om den eventen vil endre verdier i HS... Jeg har også satt den slik at den skal endre last change uavhengig om verdien endres eller ikke, men det skjer ikle noe når jeg kjører scriptet, hverken manuelt med run knappen eller om det starter automatisk.... Du tenker på eventen i pkt 5? Den skal opprette devicene og oppdatere dem... Har eventen opprettet devicene? Hvis den har opprettet den, så er det rart om den ikke også oppdaterer verdien... Står det noe i loggen når du kjører eventen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 Netamo har endret litt på sitt API, så ny versjon av scriptet må lastes ned: https://github.com/michaelmiklis/netatmo.sh/blob/master/netatmo_nowrapper.sh 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Noen som har fått til denne i windows? Frister lite å hoste opp 400kr for plugin når det kun er co2 måleren jeg er ute etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2020 1 time siden, Gjelsvik skrev: Noen som har fått til denne i windows? Frister lite å hoste opp 400kr for plugin når det kun er co2 måleren jeg er ute etter. Har du kikket på denne? På 1.7.2018 den 13.47, ZoRaC skrev: Ta en titt her: https://www.howtogeek.com/261591/how-to-create-and-run-bash-shell-scripts-on-windows-10/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Jeg skummet igjennom den, så mest ut som at det var en forklaring på hvordan man tilpasser teksteditor til å skrive rett tegnsett for unixsystemer. Vil anta man må bruke cygwin o.l for å faktisk kunne kjøre scriptet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Ok har forsket litt videre på dette, og funnet en løsning til windows. Man kan bruke dette powershell biblioteket: https://tjalve.is-a-geek.com/PowerShell/Netatmo/index.html Deretter sette opp autorisasjonen ved å kjøre: Quote Set-NetatmoAuthorization -client_id "xxxx" -client_secret "yyyy" ` -username "[email protected]" -password "abcd" Når det er gjort så kan du kalle f.eks Quote get-netatmoformated Som vil gi dette resultatet Quote co2_calibrating : False data_type : {Temperature, CO2, Humidity, Noise...} date_setup : 19.03.2015 21:37:56 firmware : 177 last_setup : 19.03.2015 21:37:56 last_status_store : 28.07.2020 13:51:02 last_upgrade : 24.08.2015 04:32:16 reachable : True station_name : test1 type : NAMain wifi_status : 51 _id : 70:ee:50:12:73:0c altitude : 162 city : country : NO location : {fjernet} timezone : Europe/Oslo module_name : Indoor AbsolutePressure : 978,5 CO2 : 386 date_max_temp : 28.07.2020 00:00:22 date_min_temp : 28.07.2020 12:35:21 Humidity : 58 max_temp : 23,2 min_temp : 21,9 Noise : 36 Pressure : 997,5 pressure_trend : down Temperature : 21,9 temp_trend : stable time_utc : 28.07.2020 13:50:51 battery_percent : 83 battery_vp : 5582 data_type : {Temperature, Humidity} firmware : 43 last_message : 13.07.2020 07:18:17 last_seen : 13.07.2020 07:17:45 last_setup : 19.03.2015 21:37:45 module_name : Outdoor reachable : False rf_status : 72 type : NAModule1 _id : 02:00:00:12:85:14 Kjører man det til en fil, med Quote get-netatmoformated | out-file c:\temp\netatmo.txt Så kan du lese det med jon00 sitt datascrapper verktøy. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 På 28.7.2020 den 14.02, Gjelsvik skrev: Så kan du lese det med jon00 sitt datascrapper verktøy. Kan du poste scraper.ini filen din for kva du har satt opp her? Prøver dette, men første gang eg bruker Jon00DataScraper og er usikker korleis eg skal sette den opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 5. august 2020 Del Skrevet 5. august 2020 2 timer siden, Bostad skrev: Kan du poste scraper.ini filen din for kva du har satt opp her? Prøver dette, men første gang eg bruker Jon00DataScraper og er usikker korleis eg skal sette den opp. Fant ut av det 😀 [Grab1] Path=C:\Script\netatmo\netatmo.txt Pattern1=(?s)Temperature : -?(\d*\.?\d*) Pattern2=(?s)Noise : (\d*) Pattern3=(?s)CO2 : (\d*) Pattern4=(?s)Humidity : (\d*) Pattern5=(?s)Pressure : (\d*) Pattern6=(?s)Temperature : -?(\d*\.?\d*) Pattern7=(?s)Humidity : (\d*) DeviceName1=Temperatur-Inne DeviceValue1=[0] DeviceText1=[0] °C DeviceName2=Temperatur-Ute DeviceValue2=[500] DeviceText2=[500] °C DeviceName3=Luftfuktighet-Ute DeviceValue3=[600] DeviceText3=[600] % DeviceName4=Støy-Inne DeviceValue4=[100] DeviceText4=[100] db DeviceName5=CO2-Stue DeviceValue5=[200] DeviceText5=[200] ppm DeviceName6=Luftfuktighet-Inne DeviceValue6=[300] DeviceText6=[300] % DeviceName7=Lufttrykk DeviceValue7=[400] DeviceText7=[400] mbar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Hmm, får ikke dette helt til å funke, får følgende feilmelding: Running script Jon00DataScraperJSON.vben :Object reference not set to an instance of an object Hva skriver dere inn i Jon00DataScraper.ini første gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 12 timer siden, Tom skrev: Hmm, får ikke dette helt til å funke, får følgende feilmelding: Running script Jon00DataScraperJSON.vben :Object reference not set to an instance of an object Hva skriver dere inn i Jon00DataScraper.ini første gang? Windows eller linux? Min ini fil er som over. Den peiker til C:\Script\netatmo\netatmo.txt . I Samme mappe kjører eg powershellscripta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bostad Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Dette er powershell scriptet eg kjører: #Set-ExecutionPolicy -ExecutionPolicy Unrestricted Import-Module C:\Script\netatmo\netatmo.psm1 Set-NetatmoAuthorization -client_id "DIN-CLIENT-ID" -client_secret "DIN-CLIENT-SECRET" ` -username "DITT-BRUKERNAVN" -password "DITT-PASSORD" get-netatmoformated | out-file C:\Script\netatmo\netatmo.txt Antar du har laget deg konto på Netatmo API? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.