Evelen Skrevet i går, 16:17 Skrevet i går, 16:17 Hva er status på disse nå i september 2025? Verd å kjøpe? Siter
jocke Skrevet i går, 16:26 Skrevet i går, 16:26 (endret) 9 minutes ago, Evelen said: Hva er status på disse nå i september 2025? Verd å kjøpe? Tja, jeg ville vel puttet Mill Gen4 ovnene på listen over aktuelle kandidater for panelovn.... de har både Zigbee 3.0, Matter, samt åpent/lokalt rest-API via WiFi. Vet ikke om noen har testet Namron og Mill Gen4 side-om-side, og har gjort seg noen formeninger om stabilitet/temperatur, men magefølelsen sier vel at PID-biten på Mill kanskje gjør at den har en potensiell edge over Namron sine... men det blir mest spekulasjon fra min side. Endret i går, 16:27 av jocke Siter
thoralex Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden jocke skrev (2 timer siden): Mill Gen4 Er disse støttet av home assistant med zigbee? Står ikke på lista til Z2M ihvertfall. Trenger en panelovn, men wifi og matter over wifi er uaktuelt. Siter
Evelen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Mill Gen4 høres jo bedre ut på papiret mtp PID kontra hysteresis termostat. Men usikker på om det i praksis egentlig betyr særlig mye? Mill Gen4 er jo også betydelig dyrere enn Namron sine. Skal brukes med Z2M Endret 3 timer siden av Evelen Siter
jocke Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Min far kjøpte Namron-ovnene, og jeg fikk det aldri til å fungere helt knirkefritt. Innebygget temperatursensor blir påvirket når ovnen står på, så du er nesten 100% avhengig av ekstern temperatursensor i rommet. Innebygget funksjon for temperaturkorrigering ("Local temperature calibration") kan maks gå fra -3 til +3, noe som er for lite. Det gjør at om man bruker "Better Thermostat" plugin med "Offset Based" kalibrering mot ekstern temperaturføler (en Aqara-sensor), slik at set-temp blir lik det som vises på display på selve ovnen, så vil ikke dette fungere dersom delta er mer/mindre enn -/+3 grader. Måtte til slutt krype til korset og bruke "Target Based" kalibrering, som fungerer relativt greit, men da kan du ikke lenger "overstyre" direkte på ovnen. Personlig har jeg ikke behov for panelovn, men skulle jeg kjøpt en panelovn i dag, ville jeg testet en Mill Gen4 før jeg evt. hadde gått for Namron. Om Gen4 fungerer på de aspektene jeg har nevnt over, så hadde jeg glatt betalt mer. Endret 2 timer siden av jocke Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.