Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4Touch Designer er (endelig) her


Capri

Anbefalte innlegg

Gleder meg til jeg har tid til å se på dette. Som vanlig: Gratis for HS4 pro. For alle andre: I disse "Black dager" har HS rabatter.

 

Notable Features and Improvements

HS4Touch includes many tweaks and improvements over HS3Touch. This list includes the most noteworthy changes.

  • Better support for 4K screens (scaling toolbars and palettes)
  • Camera property added for easier inclusion of cameras integrated with HS4
  • Right-clicking on an element opens a menu with these options: Actions When Released, Actions When Pressed, Select Normal Image, Select Pressed Image, Set Association, Bring Forward, Send Backward, Rename, Delete, Copy, Save as Custom Template.
  • New Simple graphics skin added with updated and more customizable elements.
  • Device selection has changed throughout the program. Devices are displayed in a better format and matches the selectors in HS4 to make it easier to find a device.
  • Device lists can now include the device reference #. This can sometimes make is easier to find a specific device feature.
  • The Windows client now includes a new WebView control that is based on the Edge browser. This allows for displaying any type of web content.
  • Variables have been added and may be used in place of explicit references to cameras, devices, and labels. This allows for very dynamic screens and can reduce your screen count.
  • New replacement variable "$LASTCHANGE" will display the last change of a device.
  • Screens can now be into groups for better organization. Groups will display on the screens menu. The screens menu is now alpha sorted.
  • New action to set the color of a color bulb.
  • Screens can now be set to a height greater than the actual screen. The screen can then be scrolled.
  • On Windows CONTROL-R can be used to run the Windows client.
  • New property on a screen that will stop that screen from returning to the main screen.
  • When dragging the corner of an element, hold down the shift key to keep the aspect ratio.
  • Clicking on an element in the elements palette now displays the resolution of the element.
  • When moving an element with the control arrows, holding the Control key moves it by 10 pixels rather than 1.
  • For IOS, deployment options added for IPhone 14.
  • Many bug fixes throughout the program
  • Updated clients are required for Android and IOS, which are named HS4Touch.
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har kjøpt HS4TouchDesigner. Etter mye prøv og feil, mest det siste har jeg fått den til å la meg velge HS4 device for en knapp og en slider. Men der var visst forbindelsen bare kortvarig, for nå melder den "Disconnected from HomeSeer" og viser rød knott.

Jeg prøver  Tools->Connection control -> Connect, og ingenting skjer. Knotten er fortsatt rød, men ingen melding.

 

Prøver Ctrl-R og Windows client spretter opp. Men ingenting skjer om jeg trykker knapper, og slider spretter tilbake til midt på. I HS4 skjer ingenting.

Etter litt dukker meldingen "Disconnected from Homeseer opp øverst i Windows client. Men den kommer og går.
Den "brukerveiledningen" jeg har funnet er denne: "https://docs.homeseer.com/products/software/hs4touch" og har ingen detaljer.
Finnes det noe bedre?

 

Men det er jo positivt at den ikke går i lås etter noen sekunder slik som HS3 utgaven.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det som flere har påpekt i forumet: Spør, så finner du ut av det selv etter en halv time. 🤪
Det var så enkelt som at jeg hadde oppgitt IP med komma og ikke punktum mellom oktettene. Sånn er det å ha skjerm med bedre oppløsning enn øynene.

 

Skulle ha gått til spekksaver!

 

Så er det å gå på jakt etter hvorfor det ikke virker å gå inn gjennom MyHS. Får finne frem lupe.

------------------------

Etter en stund: HS4Touch klient på Android telefon sier "Connected but not authorized. Check username and passwords in settings an......" [SIC].

Etter tre stunder: Jeg har prøvd å sjonglere brukernavn og passord i vilden sky! Og det ser ut som jeg omsider har truffet, for nå virker deploy. Men hvilken bruker/pass som satt, og hvorfor, det aner jeg ikke. Får vel begynne å slette brukere til det slutter å virke da.

Endret av Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom jeg videre. Men dette er ikke noe WYSIWYG program.
Her vises det hvordan det ser ut i HS4Touch, og på telefonen. Det blir mange runder med justering-deploy.

Er det noen som har fått det til å se nogenlunde likt ut i redigering og på telefon/nettbrett?

Men det virker ialfall. HS4 Touch har ikke låst deg en eneste gang. Det er jo fantastisk ift. HS3 Touch.

Jeg har ikke tenkt å lage så store greiene uansett. Huset skal helst være automatisert, ikke appstyrt.

Men det er enkelte ting som ikke lar seg automatisere og noen som jeg vil kunne overstyre. Så det lar seg gjøre.

Screenshot_20221118-212323[2].png

HS4Touch1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar skrev (På 18.11.2022 den 21.32):

Er det noen som har fått det til å se nogenlunde likt ut i redigering og på telefon/nettbrett?

Problemet er visst at Android og Windows bruker forskjellige fonter, hvis jeg har forstått problemet rett. Det er mye enklere å deploye til Windows-klienter, der blir det 1-til-1. ;) 

 

Nå er det årevis siden jeg har sett på problemet, men jeg lurer på om løsningen var å installere Android-fonter på Windows, eller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.